چرا گرده گل را در درمان پروستات ارزشمند می دانند؟ آیا می دانید که انواع گرده گل 100 گرمی در فروشگاه های معتبر محصولات زنبورعسل ایرانی در شهر شیراز، با قیمت خوبی به فروش می رسد؟
گرده گل را هم می توان به عنوان یکی دیگر از انواع فرآورده های دارویی زنبورعسل معرفی نمود که امروزه توانسته از نقش مفیدی در درمان بسیاری از بیماری ها به خصوص پروستات در مردان مسن، برخوردار باشد و حتی جالب است بدانید با نام غذای کامل نیز شهرت داشته است.
اما این گرده گل موجود در پرچم گل های گیاهان دارویی که به عنوان اسپرم گیاهی نیز مشهور بوده، دارای ترکیباتی خاص و منبعی غنی از پروتئین بوده که زنبورهای کارگر آنها را جمع آوری کرده تا یک منبع غذایی کامل برای نوزادان زنبورعسل را تأمین نموده باشند.
گفتنی است که زنبورهای کارگر، با انجام عمل گره افشانی بر روی گل ها، انواع گرده گل موجود در طبیعت را در پاهای کیسه ای خود به صورت دانه هایی ساچمه ای شکل جمع آوری کرده و به داخل کندو عسل آورده اند. نوزادان زنبورعسل  تا پایان عمر خود از گرده گل تغذیه کرده و بدون وجود این ماده در کندو، رشد و تکامل آنها ممکن نمی باشد.
شایان ذکر که زنبورداران با تجهیزاتی مانند تله گرده گیر، انواع گرده گل را از کندو عسل جمع آوری کرده و به صورت پودر و در بسته بندی های با گرم های گوناگون و به خصوص 100 گرمی، روانه بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، نموده اند.
گرده گل ماده ی سرشار از ترکیباتی مانند؛ آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، انواع اسیدهای آمینه و چرب ضروری، ویتامین ها و از همه مهم تر، حاوی بیش از 35 درصد پروتئین می باشد و امروزه بسیاری از مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف در حد کافی از گرده گل را برای انسان ها، درمان کننده ی بسیاری از بیماری ها دانسته اند.
بهترین طریقه مصرف گرده گل، مصرف آن همراه با عسل طبیعی بوده و گفتنی است که مقدار مصرف آن را به صورت دو نوبت با فاصله 3 الی 4 ماهه در سال توصیه نموده اند. اما آیا می دانید که مصرف گرده گل؛ علاوه بر درمان بیماری هایی مانند کم خونی، دیابت و مشکلات ناباروری، می تواند اثرات مثبت دارویی و درمانی را در درمان ورم و حتی سرطان پروستات داشته باشد؟

گرده گل شیراز

رابطه گرده گل و پروستات

در جامعه امروزی شاید یکی از شایع ترین بیماری ها و مشکلاتی که اغلب مردان مسن با آن مواجه شده اند، مشکلات مربوط به بزرگ شدن و ورم پروستات بوده که گفتنی است همه متخصصین علت اصلی آن را کمبود ماده ی معدنی روی دانسته اند.
باید گفت که گرده گل زنبورعسل، ماده ای سرشار از مینرال و ماده ی معدنی روی بوده و مصرف آن می تواند در درمان بیماری های پروستات و حتی پیشگیری از سرطان پروستات، اثرات مثبت دارویی و درمانی را داشته باشد.
یادتان باشد پیرامون محصولات گیاهی مانند گرده گل، عدم مصرف، خیلی بهتر از یک گرده گل آلوده بوده که می تواند عوارضی جدی را برای انسان ها هم داشته باشد. پس تنها راهکار جدی در خرید گرده گل اصل، شناخت مراکز معتبر خرید در کشور می باشد.
امروزه استان فارس و شهر شیراز، یکی دیگر از پایگاه های مهم در صنعت زنبورداری کشور بوده و توانسته زنبوردارانی فعال را دارا باشد. شما می توانید انواع گرده گل اصل و خالص را از مراکز فروشگاهی معتبر در شیراز، در بسته بندی های 100 گرمی و با قیمت مناسبی خریداری کنید.