امروزه در صنعت زنبورداری، بهره برداری از انواع کندوهای عسل مدرن صورت گرفته که توسط مراکز معتبر فروش در بازار، در کیفیتی مطلوب و با قیمت مناسبی، به عرضه رسیده است.
در گذشته زنبورداران از انواع کندوهای بومی که عمدتا از جنس گل و یا سفال بوده، بهره برداری می نموده اند که خب می توان گفت با توجه به اهمیت وجود یک کندوی عسل مناسب در تولید و برداشت بهتر و آسانتر فرآورده های زنبورعسل، این امر در گذشته با مشکلاتی پیچیده مواجه بود.
اما خوشبختانه امروزه باید ادعا کرد که با تولید و ساخت انواع کندوهای مدرن و جدید، امر زنبورداری و تولید فرآورده هایی چون، عسل طبیعی، گرده گل و ژل رویال، می تواند به آسانی امکان پذیر گردد و حتی دیگر اقداماتی چون بازدید کندو و حتی نظافت کندو نیز به سادگی صورت بگیرد.
گفتنی است که در حال حاضر، تمامی زنبورداران در دنیا و حتی در کشور ما، از انواع کندوهای مدرن بهره برداری می نمایند و درصد بیشتری از تولید فرآورده های خود، از همین کندوهای جدید صورت گرفته است.
کندوهای مدرن امروزه در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی، پا به صنعت زنبورداری گذاشته اند که خب عمر استفاده از کندوهای چوبی بیشتر از کندوهای پلاستیکی بوده و به اعتقاد بسیاری از زنبورداران باتجربه، کندوهای چوبی از شرایط سازگاری بهتری با محیط های گوناگون و اقلیم های متفاوت برخوردار بوده است، اما خب کندوهای پلاستیکی هم گاها برخی مزایای بهتری را دارا می باشند.

انواع کندوی عسل مدرن

همانطور که متوجه شدید، کندوهای مدرن تولید و ساخته شده تا امر زنبورداری و تولید فرآورده های آن، به آسانی صورت بگیرد و زنبورداران بتوانند با تولیدات بهتر و مطلوب تر خود، گامی مهم در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه برداشته باشند.
کندو عسل چوبی یکی از انواع این کندوها بوده که از جنس چوب درخت تبریزی در کشور ما و از چوب درختان جنگلی به طور کلی، ساخته شده که گفتنی است با توجه به مواد اولیه کاملا طبیعی موجود در چوب درختان، این نوع کندوهای عسل از جمله مناسب ترین نوع کندو برای زنبورداری لقب داشته اند.

کندو عسل مدرن

لازم به ذکر است که یک کندو عسل چوبی، در دو نوع کف باز و کف بسته، در طبق های گوناگون تولید شده که عمدتا به سبب آنکه قابلیت تعمیر توسط خود زنبورها را داشته اند، می توانند بازدهی چیزی نزدیک به 12 سال را داشته باشند.
اما کندوهای پلاستیکی هم با دارا بودن مزایایی چون سبکی وزن، مقاومت بیشتر در برابر عواملی چون رطوبت و حرارت و امکان شست و شو و نظافت آسانتر، می توانند مورد توجه زنبورداران امروزی قرار بگیرند، که البته مشورت با زنبوردارانی باتجربه، می تواند در این زمینه هم به زنبورداران کمک شایانی نماید.
امروزه توسط عرضه کنندگان معتبر انواع کندوهای مدرن در کشور، شما می توانید این نوع کندوها را با قیمتی مناسب خریداری کنید و از مشورت های لازم با مشاورین در این خصوص، بهره لازم را ببرید.