برخی از خریداران ضمن تماس با مرکز فروش ما از وجود عسل سیاه در بازار پرس و جو می کنند.
امروزه مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی، همواره با سوالات گوناگونی هنگام خرید عسل مواجه شدند و به شدت کیفیت عسل برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، چرا که آنها می دانند باید عسلی خالص و کاملا طبیعی را تهیه و مصرف کنند تا بتوانند از بیشترین خواص آن بهره مند گردند. این مصرف کنندگان می دانند که عسل تقلبی و مصنوعی، به هیچ وجه خواص مفیدی نداشته و حتی امکان عوارضی جدی را داشته است.
گفتنی است یکی از سوالاتی که همواره پیرامون اصل یا تقلبی بودن عسل مطرح می گردد، رنگ عسل بوده و عده ی بسیاری از مصرف کنندگان، نمی دانند که رنگ عسل طبیعی چیست و آیا اصلا تأثیری در کیفیت عسل و اصل بودن آن داشته است یا خیر؟

عسل سیاه

رنگ عسل طبیعی

همانطورکه می دانید رنگ انواع عسل با توجه به گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده است، می تواند متفاوت می باشد. به عنوان مثال عسل مرکبات در زمره عسل های روشن و عسل کنار و جعفری در زمره عسل های تیره قرار می گیرند.
برخی از انواع عسل به قدری تیره رنگ هستند که به رنگ سیاه متمایل می گردند. از این نوع عسلها می توان به عسل جعفری، عسل قنقال و برخی از عسلهای کوهی اشاره کرد.
شایان ذکر است که در واقع رنگ عسل های گوناگون و تولید شده در مناطق مختلف، با هم تفاوت داشته و خب نمی توان آن را ملاکی اصلی در تشخیص اصل یا تقلبی بودن عسل دانست، اما گفتنی است که عسل هایی که رنگ تیره تری داشته اند، دارای درصد بیشتری از انواع مواد معدنی بوده اند که چنانچه در طبقات زیرین کندو عسل قرار داشته و دارای موم سیاه رنگی باشند، عمدتا به این رنگ های سیاه و یا تیره تر در آمده اند.
با توجه به اهمیتی که کیفیت عسل مصرفی داشته، آیا می دانید که مصرف عسلی کاملا خالص و طبیعی، چه خواص منحصربفردی را داشته است؟

عسل سیاه

خواص عسل طبیعی

همانطور که متوجه شدید، رنگ عسل طبیعی که دارای انواع رنگ های زرد تا تیره و سیاه بوده، ملاک معینی در تشخیص اصل بودن عسل نبوده و باید گفت که این تنها مراکز آزمایشگاهی تخصصی مواد غذایی بوده اند که توانسته به آسانی عسل اصل را از عسل تقلبی تشخیص دهند.
با توجه به اینکه همواره توصیه شده تا عسل طبیعی از مراکز فروش معتبر خریداری گردد، اما باز هم افرادی وجود داشته اند که به سبب قیمت ارزان مراکز نامعتبر، کیفیت را به قیمت ترجیح داده و انواع عسل های بی کیفیت و تقلبی را که در بیشتر مواقع با افزودن آب و شکر همراه بوده را خریداری نموده اند که هیچگونه خواص دارویی و درمانی نداشته است.
عسل های تیره تر، دارای مواد معدنی بیشتر بوده اند و خب می توانند در درمان مشکلاتی چون کم خونی و یا درمان سنگ کلیه، مفید باشند، اما به طور کلی برای مصرف یک عسل طبیعی و خالص، می تواند فواید ذیل را برشمرد:

  • درمان کننده مشکلات گوارشی چون، نفخ معده و یبوست.
  • درمان کبد چرب و تصفیه خون.
  • مفید برای تقویت قوای جنسی.
  • افزایش شیردهی مادران.
  • ضدمیگرن و درمان سردردهای شدید ناشی از سرماخوردگی.
  • ضدسرطان.
  • بهبود دردهای عضلانی.
  • درمان اختلالات عادت ماهیانه زنان.

با توجه به وجود تبلیغات گوناگون و وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای خرید و فروش عسل که همواره نگرانی برای تهیه عسل طبیعی و اصل را دو چندان نموده، شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز معتبر خرید انواع عسل ایرانی در کشور، بهترین و مرغوبترین عسل طبیعی به خصوص عسل سیاه را با قیمت بسیار خوبی خریداری کنید و هیچ دغدغه ای از کیفیت و قیمت عسل نداشته باشید.