معجون عسل یکی از بهترین و لذیذترین خوراکی ها برای تقویت بدن بزرگسالان و کودکان می باشد. آیا طرز تهیه معجون چهار مغز با عسل طبیعی را می دانید؟
عسل طبیعی بخاطر رطوبت مناسبی که دارد و ویژگیهای مهم دیگر، به هیچ وجه خراب نمی شود و همواره در دنیا، عسل به عنوان دیرفاسدترین ماده غذایی، شناخته شده بوده است. برای همین خیلی از اوقات جهت نگه داری برخی میوه ها یا خوردنی ها آن ها را با عسل مخلوط کرده و برای سالها بدون ترس از خراب شدن، از آنها استفاده می کنند.
در این میان مخلوط برخی آجیل ها با عسل، علاوه بر اینکه به طعم عسل لذت خاصی می بخشد، به عنوان معجونی برای درمان بیماریهای قوای جسمانی در افراد بشر استفاده می شود. این مغزها شامل پسته، بادام، گردو و بادام هندی است.

تهیه عسل

تهیه معجون چهار مغز با عسل

گفتنی است که از جمله چهار مغزهایی مفیدی که همواره مصرف مقدار کافی از آنها، توانسته خواص مفیدی را برای انسان ها داشته باشد، شامل پسته، گردو، بادام زمینی وهندی بوده است که بنظر می رسد مخلوط آنها با عسل طبیعی، می تواند خواص بیشتری را نیز داشته باشد.
پسته سرشار از ویتامین های گروه های ب، ای، املاح معدنی مثل آهن، فسفر، کلسیم، پتاسیم، مس و منیزیم می باشد. به خاطر چربی های غیر اشباع برای قلب خیلی مفید است و از طرفی سرشار از آنتی اکسیدان است که در جلوگیری از سرطان نقش مهمی دارد.
گردو نیز از اسیدهای چرب اشباع سرشار شده مثل امگا 3 که در جلوگیری از گرفتگی عروق و سکته قلبی نقش به سزایی دارد. چربی های موجود در گردو نه تنها مضر نیست بلکه به کم شدن کلسترول بد بدن کمک می کند.
بادام دارای ویتامین آ، کلسیم و آهن فراوان می باشد. بادام هندی نیز سرشار از ویتامین های آ و ای بوده و املاح معدنی چون فسفر، منیزیم، روی و مس و انواع چربی و پروتئین در آن به وفور یافت می شود. مس از کم خونی جلوگیری می کند. منیزیم به تنطیم فشارخون کمک می کند و برای سلامت استخوانها مفید است. ضمن اینکه از سردردهای میگرنی کم کرده و خواب راحتی برای افراد به ارمغان می آورد.

تهیه عسل

خواص معجون چهار مغز با عسل

در هر حال این معجون واقعا برای سلامتی مفید است خصوصا اینکه با عسل طبیعی مخلوط شده باشد. از نظر طب سنتی طبع این معجون گرم است و برای سرد مزاجان گزینه بسیاری خوبی است. علاوه بر آن جهت درمان بیماریهایی که منشا سردی دارند مثل انواع نازایی ها، ام اس، آلزایمر و غیره به شدت توصیه می شود.
اما به تنها چیزی که باید بسیار دقت کرد احتیاط در مصرف آن است. چون علاوه بر فوایدی که ذکر شد، کالری بالایی دارد که سبب چاقی می شود.
اما خب مصرف کنندگان معجون های همراه با عسل باید دقت داشته باشند که این تنها مصرف عسل طبیعی و کاملا خالص همراه با این معجون ها بوده که می تواند خواص بیشتری را به آنها داده باشد و به همین سبب همواره توصیه شده تا بهترین و مرغوبترین عسل طبیعی، از مراکز معتبر فروش، خریداری گردیده باشد.
شما می توانید برای آگاهی از چگونگی خرید عسل اصل و مرغوب، با کارشناسان و مشاورین فروش انواع عسل ایرانی، ارتباط تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.