فرصت محدود و ویژه برای زنبورداران سراسر کشور به وجود آمده تا انواع لوازم تخصصی و پیشرفته زنبورداری را با قیمتی بسیار مناسب از مراکز فروش معتبر در کشور، خریداری نمایند.
امروزه در کشور ما زنبورداران بسیاری در استان هایی چون لرستان، کردستان، همدان، اصفهان، خوزستان و مازنداران و دیگر نقاط کشور، توانسته اند در این صنعت و تولید فرآورده های ناب زنبورعسل، گامی مهم را برداشته باشند.
خب این زنبورداران هم مانند دیگر افرادی که در هر حرفه و صنعتی اقدام به فعالیت نموده اند، نیازمند تهیه انواع لوازم و اقدامات اولیه برای کار خود بوده اند و با تهیه یک سری از تجهیزات، می توانند در به انجام رساندن در بهترین شکل امور سخت و پیچیده زنبورداری، در میزان تولیدات هر چه بهتر و بیشتر خود، موفق بوده باشند.
در حال حاضر زنبورداران در سراسر کشور، می توانند با ارتباط داشتن با مراکز معتبر فروشگاهی انواع لوازم زنبورداری، بهترین و باکیفیت ترین نوع این وسایل را با قیمت خوبی خریداری کنند، که خب در این امر هم، بحث قیمت و کیفیت، از ملاک های اساسی برای خریداران و زنبورداران بوده است.

انواع لوازم زنبورداری

لوازم تخصصی زنبورداری

گفتنی است که در این مراکز فروش، زنبورداران می توانند انواع لوازم جدید زنبورداری را که در ذیل برخی از این وسایل اشاره شده، با قیمت خوبی خریداری کنند:
لباس زنبورداری: لباس زنبورداری از ویژگی های خوبی جهت مصون داشتن زنبورداران از نیش بی امان زنبورهای مهاجم برخوردار بوده و در این فروشگاه ها، در دو نوع تمام تنه و نیم تنه و از جنس پارچه، به فروش رسیده است.
کلاه توری: از دیگر لوازم مورد نیاز زنبورداران بوده که جهت حفظ سر و صورت زنبورداران به کار می رود و گفتنی است که بهتر بوده تا توری این کلاه ها رنگ سفید داشته باشد تا مانع از دید زنبورداران نگردد.
اهرم فلزی: یکی از لوازم بسیار ضروری در زنبورداری نام داشته که جهت اموری چون، نظافت کندو، جابجایی قابها و برداشت ژل رویال، مورد بهره برداری قرار گرفته است.
دودی: این دستگاه ها دارای مخزنی استیلی بوده اند که با سوزاندن مواد سوختنی مانند انواع پارچه های کتان یا گیاهان، دودی را به کندو می دهند که موجب آرام شدن زنبورها شده و زنبورداران می توانند از نیش کمتری برخوردار گردند و ادامه امور خود را به آسانی صورت دهند.
دستگاه استراکتور عسل: این دستگاه جهت استخراج عسل از قابهای عسل مورد استفاده قرار گرفته و عمدتا ظرفیت 4 تا 6 قاب را داشته اند. این دستگاه ها در دو نوع دستی و برقی موجود بوده و گفتنی است که نوع دستی آنها، برای زنبورداران تازه کار، از کارآیی و امر اقتصادی بهتری نیز برخوردار بوده است.
زنبورداران در سراسر کشور می توانند انواع لوازم تخصصی و جدید زنبورداری را با قیمت خوب و کیفیتی کاملا استاندارد خریداری کنند، به شرط آنکه با کارشناسان و نمایندگان این مراکز فروش، در ارتباط مستقیم باشند.