مصرف عسل گون به چه کسانی توصیه شده است؟ آیا مراکز معتبر صادرات عسل گون ممتاز و خالص را در کشور می شناسید که شرایط وِیژه ای برای صادرات به بازار داشته باشند؟
آیا می دانید که امروزه از گونه های مشهور عسل دارویی و درمانی، عسل گون بوده که در مراکز معتبر تولیدی، صادراتی خوب به دیگر بازارهای کشور داشته و امروزه به یکی از پرفروش ترین گونه های عسل دارویی نیز تبدیل گردیده و خواص مفیدی را دارا بوده است؟
شاید شما هم جز آن دسته از مصرف کنندگان عسلی بوده اید که برایتان گونه ی عسل تولید شده از شهد گیاه خاصی، مدنظر بوده و می خواهید خواص آن گیاه دارویی را در عسل تولید شده از آن، به مقدار فراوانی بدست آورید.
اما خب فقط دانستن خواص آن گیاه دارویی، نمی تواند برای افراد مفید باشد و پیرامون مصرف عسل طبیعی، کیفیت و میزان خلوص آن، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. این امر هم از نگرانی جدی عمده مصرف کنندگان عسل در کشور بوده، چرا که وجود افرادی سودجو، به وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی، دامن زده است که مصرف آنها به هیچ وجه از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار نمی باشد.
خوشبختانه امروزه تولیدکنندگان معتبر از انواع عسل ایرانی در کشور، توانسته اند در تولید عسلی مرغوب و اصل، گامی مهم را برداشته باشند و نقشی فزاینده را در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، ایفا نموده اند.
حال آیا می دانید که با توجه به میزان فروش بیشتر عسل گون در بازارهای خرید و فروش عسل، این عسل؛ چه خواص مفیدی داشته و کدام مراکز تولیدی و صادراتی از این گونه عسل، در کشور ما معتبر بوده اند؟

عسل گون

عسل گون و فواید آن

عسل گون، گونه ای مفید از عسل دارویی و تولید شده از شهد گل های گیاه گون بوده که عسلی با رنگ روشن و حاوی خواص منحصربفرد دارویی و درمانی بوده است.
امروزه از مهم ترین خواص عسل گون، خاصیت خونسازی آن بوده و به همین سبب مصرف عسل گون، بیش از همه، به افرادی دارای بیماری کم خونی توصیه گردیده و می تواند با مصرف در صبحانه، خواص مفیدی را برای این افراد داشته باشد.
گفتنی است که از جمله دیگر خواص مصرف عسل گون خالص، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • مفید برای خشونت سینه و حنجره.
  • درمان سنگ کلیه و التهابات مثانه.
  • تقویت کننده دستگاه گوارش.
  • درمان رماتیسم.

درست است که امروزه گونه های متفاوتی از عسل گون در اکثر مناطق کشور برداشت گردیده، اما از جمله معتبرترین مراکز تولیدی عسل گون خالص، می توان به استان هایی چون اردبیل، لرستان و همدان اشاره کرد.
خوشبختانه با توجه به اهمیت مصرف عسل گون و وجود آن در بازارهای سراسر کشور، امروزه شرایط ایده آلی برای صادرات بهترین عسل گون توسط این مراکز صادراتی به دیگر بازارها وجود داشته است و مشتریان و فروشندگان در بازار می توانند با کارشناسان این مراکز صادراتی، ارتباط مستقیم داشته باشند تا از شرایط ویژه صادرات عسل گون، آگاه شوید.