عومل بسیاری بر میزان تولید عسل طبیعی در مناطق مختلف جهان موثر است که هر یک از این عوامل به تنهایی می توانند عاملی برای افزایش یا کاهش کیفیت محصول هم باشند.
عسل طبیعی در هر نقطه از جهان که شرایط لازمه در آن موجود باشد به تولید می رسد. مهمترین عاملی که بر تولید عسل طبیعی موثر است نژاد زنبورعسل می باشد.
به طور کلی می توان سه عامل اصلی را بر تولید این محصول موثر دانست. اولین عامل آب و هوای هر منطقه است. خوب بودن شرایط آب و هوایی منجر به بوجود آمدن انواع گل ها و افزایش شهد آنها شده و به همین دلیل میزان تولید عسل طبیعی را افزایش خواهد داد.
عامل موثر دیگر همانطور که ذکر شد نژاد زنبورعسل است. نژاد های خوب و اصلاح شده می توانند بدلیل پر تلاش بودن باعث افزایش میزان تولید شده و میزان سود زنبوردار را افزایش دهند.
آخرین عامل هم آشنایی زنبوردار با اصول و روش کار است. زنبورداری که به تمام مواردی که برای تولید عسل لازم است آگاهی داشته و آنها را کاملاً رعایت کند می تواند به برداشت عسل بیشتر و با کبفبت تر امیدوار باشد.
خریداران محترمی که بدنبال خرید بهترین نوع عسل خوب و طبیعی تولید یافته در نقاط مختلف کشور هستند، می توانند با مجموعه عسل ایران ارتباط برقرار نمایند