عسل طبیعی در ورزش، که مجهز به ارتشی توانمند از بنیان های سوخت و ساز کننده گلوکز است، سوخت و ساز گلوکز را در ماهیچه های در حال انقباض با تاثیر چشمگیری بهینه سازی خواهد کرد.
یک جنبه از فیزیولوژی زنبورعسل وجود دارد که ممکن است برخلاف فیزیولوژی آدمیان اهمیتی چشمگیر داشته باشد. زنبورهای عسل از چیزی برخوردارند که ممکن است آن را سیستم ذخیره سازی باز و گردش انرژی به شمار آوریم. آدمیان از چیزی برخوردارند که در واقع سیستم بسته یا منقطع ذخیره سوخت به شمار می رود.

عسل ارگانیک اصل

 

بنابراین زنبورهای عسل با چالش کمبود یا قطع سوخت رسانی رو به رو نمی شوند، بلکه همواره مغز زنبورعسل و ماهیچه های منقبض شده بال هایش به همان محل ذخیره سوخت در تمام مدت به آسانی دسترسی دارند.
اما اگر انسان ها هم از چنین مکانیزمی می توانستند برخوردار شوند، هرگز با صحنه هایی چون غش کردن در وسط میدان ورزشی و شوک سوختی و … در هنگام ورزش های حرفه ای و فعالیت های بدنی شدید مواجه نمی شدیم.

انواع عسل طبیعی

 

لذا چاره منطقی این است که با تامین مناسب و مساعد انرژی در چنین زمان هایی، از عدم کمبود سوخت رسانی همواره مطمئن باشیم؛ که در این راستا عسل بهترین نقش را هم قبل ورزش و هم در هنگام آن می تواند بازی کند.
همچنین، همراه با پروتئین، عسل غذایی است عالی برای دوره تجدید قوای پس از ورزش.