آیا می دانید که اجزای تشکیل دهنده ی یک کندو عسل خوب چه مواردی بوده است؟ چگونه می توان سفارش ساخت انواع کندوهای عسل را با قیمت مناسب داد؟
یکی از مهم ترین مواردی که در زنبورداری اهمیت ویژه ای را دارا بوده، وجود یک کندو عسل خوب و مناسب برای امر زنبورداری می باشد که البته هر زنبوردار بسته به میزان تولید خود و شرایطی که در آن به این حرفه پرداخته، می تواند سلیقه ای ویژه را برای ساخت کندو عسل داشته باشد.
کندو که به معنای انباشته کردن و ذخیره نمودن در آینده می باشد، امروزه در انواع جدید و مدرن ساخته گردیده و هنوز هم می توان ادعا نمود یکی از مواد مفید برای ساخت کنو عسل، چوب بوده که در کشور ما از انواع چوب های درخت های جنگلی و یا درخت تبریزی استفاده گردیده است.

ساخت کندو عسل

اجزای اصلی کندو عسل

کندوهای زنبورعسل که محل زندگی بیش از هزاران زنبور شامل زنبورهای نر و زنبورهای ماده و کارگر و زنبور ملکه می باشند، دارای اجزای اصلی تشکیل دهنده ذیل بوده است:

  • درب های اصلی و دورنی کندو.
  • چهارچوب کندوعسل.
  • کفی کندو و قابهای تشکیل دهنده آن.

گفتنی است که در ایران بیشتر کندوها با توجه به شرایط آب و هوایی ضخامت بدنه متفاوتی را داشته اند و در هوای معمولی ضخامت آنها کمتر از 22 میلی متر و در هوای سرد زمستان به بیش از 25 میلی متر هم می رسد.
کندوهای ساخته شده در ایران، عمدتا درب داخلی نداشته و به جای آنها از پارچه های برزنتی و یا متقال استفاده نموده اند که معمولا این پارچه ها را آغشته به بره موم کرده تا از هدر رفتن گرما در زمستان از داخل کندو و یا ورود گرما به داخل کندو در فصل تابستان، جلوگیری نموده باشند.
ابعاد و اندازه های ساخت کندو و نحوه قرار گرفتن قابها بر روی آن، می تواند طبق سلیقه ی هر زنبوردار ساخته گردد. لازم به ذکر است که امروزه علاوه بر کندوهای چوبی، کندوهای پلاستیکی نیز از انواع کندوهای جدید و مدرن جعبه ای بوده اند که به سبب برخی از مزایایی چون سبکی وزن، می توانند مورد استفاده قرار بگیرند، اما همچنان به سبب قیمت بالاتری که نسبت به کندوهای چوبی داشته اند، استفاده از کندوهای چوبی متداول تر بوده است.
شما زنبورداران می توانید با سفارش ساخت بهترین و مناسب ترین کندو عسل، به آسانی و با علاقه بیشتر به امر مهم زنبورداری بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم برقرار نمایید.