آیا طریقه مصرف گرده گل عسل را می دانید؟ خواص درمانی و بی نظیر مصرف گرده گل اصل، سبب شده تا امروزه خواهان زیادی را در بازارهای فروش داشته باشد.
حتما تاکنون به فروشگاه های پخش انواع فرآورده های زنبورعسل رفته اید و باید نام گرده گل عسل را شنیده باشید. حال آیا می دانید که گرده گل را چگونه جمع آوردی نموده و مصرف آن می تواند چه خواصی را دارا باشد؟
باید گفت که گرده گل، ماده ای ارزشمند در طبیعت و بر روی پرچم انواع گل های گیاهان متعدد موجود در طبیعت بوده که شاید به جرئت بتوان گفت که مرغوبترین نوع آن، در فصل بهار به واسطه وجود انواع پرتنوع گیاهان موجود در طبیعت بوده است.
زنبورهای کاگر یکی از فعالیت مهمی را که در کندوهای عسل بر عهده داشته اند، تأمین نیاز تغذیه ای لاروها و زنبورهای ملکه بوده که توانسته اند با جمع آوری گرده انواع گل ها در کیسه های مخصوص نگه داری خود، آنها را به داخل کندو برده و بخش مهمی از نیاز پروتئینی و مواد آلی کندوهای عسل را برطرف نمایند.
امروزه با آزمایشات گوناگونی که بر روی انواع گرده های گل صورت گرفته، خواص منحصربفردی را از آن آشکار نموده که به گفته مشاورین در این حوزه، گرده گل می تواند برای انسان ها نیز یک منبع خوب سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها باشد.
با توجه به این امر، زنبورداران بسیاری در کشور، با قرار دادن گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورها به کندو، اقدام به جمع آوری گرده گل و سپس خشک نمودن آنها می نمایند تا خواص و ترکیبات اصلی آن، حفظ گردد.
امروزه انواع پودر گرده گل عسل اصل در بازارهای فروش موجود بوده که توصیه می گردد به سبب وجود برخی از انواع گرده گل های نامرغوب و آلوده، این ماده را از مراکز فروش و تولیدکنندگان معتبر آن تهیه نمایید.

گرده گل اصل

طریقه مصرف گرده گل چیست؟

همانطور که متوجه ترکیبات مفید گرده گل اصل شدید، باید بدانید که در حال حاضر پودر گرده گل به همراه مخلوط با عسل، می تواند بهترین روش مصرفی برای این ماده ارزشمند باشد که البته گفتنی است که مقدار مصرف آن باید در دو نوبت عمدتا با فاصله 4 ماهه در سال مصرف گردد.
شایان ذکر است که مصرف گرده گل اصل، می تواند خواص درمانی بسیاری از جمله مفید برای کم خونی و کاهش فشار خون را دارا باشد که البته شاید مهم ترین خاصیت درمانی آن، جلوگیری از سرطان پروستات و بزرگی آن بوده که سبب آن وجود روی در ترکیبات گرده گل اصل می باشد.
برای آگاهی بیشتر پیرامون خواص دیگر مصرف گرده گل اصل، و تهیه بهترین و تازه ترین نوع آن، می توانید با نمایندگی ها و عرضه کنندگان معتبر در این زمینه، ارتباط داشته باشید و حتی سفارش به صورت اینترنتی دهید.