امروزه در سایت های معتبر اینترنتی، برای تمامی سراسر کشور، امکان خرید انواع بهترین و درجه یک ترین فرآورده های طبیعی زنبورعسل به وجود آمده و گامی مهم در حفظ سلامت انسان ها تلقی گردیده است.
محصولات و فرآورده های طبیعی زنبورعسل چون عسل طبیعی، گرده گل، ژل رویال، بره موم و زهر زنبورعسل، همگی دارای خواص منحصربفرد دارویی و درمانی بوده اند که شاید درصد بالایی از افراد جامعه، تنها اطلاعات کمی پیرامون مصرف عسل طبیعی داشته و از دیگر فرآورده های زنبورعسل، خواص چندانی را نمی دانند.
در دنیای امروزی که عدم تحرک های کافی، خوردن غذاهای چرب و پرکالری و حتی مواد قندی مضر، به طور جد سلامت انسان ها را تحت شعاع خود قرار داده، بنظر می رسد که شناخت خواص فرآورده های زنبورعسل و مصرف آنها، می تواند در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، نقش فزاینده ای را دارا باشد.
اما همواره باید توجه داشته باشید که امکان ایجاد تقلب در این محصولات توسط افرادی سودجو و نامعتبر در بازار وجود داشته و مصرف کنندگان باید در شناخت مراکز معتبر خرید این محصولات، تلاشی جدی نمایند، چرا که مصرف محصولاتی مصنوعی و تقلبی، به هیچ وجه خواص مفید درمانی را برای انسان ها نداشته است.

فرآورده زنبورعسل

خواص مصرف عسل طبیعی

به جرئت می توان گفت که عسل طبیعی، پاک ترین و مقوی ترین فرآورده ی زنبورعسل نام داشته که اگر در خالص ترین و مرغوبترین نوع خود تهیه و مصرف گردد، می تواند خواص شگفت انگیز و منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا باشد.
بنا به گفته اکثر مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف یک عسل طبیعی و خالص که مستقیما از دخالت زنبورهای عسل تولید گردیده، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • عسل طبیعی سرشار از انواع مواد معدنی چون آهن و کلسیم بوده که مصرف آن می تواند برای بیماران دارای کم خونی، مناسب باشد.
  • عسل طبیعی دارای مواد قندی ساده بوده که مصرف روزانه آن می تواند در افزایش سوخت و ساز بدن موثر باشد و منجر به کاهش وزن افراد دارای اضافه وزن گردد.
  • عسل طبیعی درمان کننده مشکلات گوارشی، قلبی و کلیوی بوده است.
  • مصرف عسل طبیعی به افرادی که دارای کبد چرب بوده اند، توصیه شده است.
  • عسل طبیعی در دوران بارداری از خواص مفیدی برخوردار بوده و می تواند افزایش دهنده شیردهی مادران باشد.
  • از دیگر خواص عسل طبیعی می توان به درمان سردرد، سنگ کلیه، بهبود اختلالات عادت ماهیانه و افزایش میل جنسی نیز اشاره کرد.

اما همانطور که متوجه شدید، علاوه بر عسل طبیعی، زنبورعسل دیگر فرآورده های دارویی و درمانی را داشته که امروزه در فروشگاه های معتبر محصولات زنبورعسل، به عرضه رسیده اند.

دیگر فرآورده های زنبورعسل

ارزشمندی صنعت زنبورداری و پرورش زنبورعسل، تنها به واسطه تولید عسل طبیعی نبوده و می توان دیگر فرآورده های زنبورعسل را نام برد که امروزه از خواص منحصربفردی برخوردار بوده اند:
ژل رویال: ماده ای سفید رنگ و حاوی ترکیباتی چون انواع مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و استیل کولین که به عنوان غذای زنبور ملکه شناخته شده است، اما مصرف آن می تواند خواص درمانی فراوانی چون درمان نازایی و خاصیت ضدسرطانی را دارا باشد.

فرآورده زنبورعسل

گرده گل: این ماده هم از جمله منابع تغذیه ای نوزادان زنبورعسل بوده که مصرف آن برای انسان ها هم می تواند انرژی بخشی، درمان دیابت و پیشگیری از سرطان پروستات را دارا باشد.

فرآورده زنبورعسل

بره موم: بره موم در کندو عسل نقش ضدعفونی کنندگی داشته و به سبب آنکه دارای ترکیباتی آنتی اکسیدانی می باشد، می تواند خواص ضدسرطانی بسیاری را داشته باشد.

فرآورده زنبورعسل

زهر زنبورعسل: زهر زنبورعسل را هم امروزه در پزشکی مهم دانسته اند و از آن دسته می توان به درمان بیماری MS و درمان دردهای مفصلی اشاره داشت.
برای آنکه بهترین و درجه یک ترین محصولات و فرآورده های زنبورعسل را با قیمت مناسبی خریداری کنید، می توانید با مشاورین و کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.