آیا می دانید که برای مصرف عسل طبیعی و شیر، چه فواید و خواصی را برشمرده اند؟ چگونه می تواند بهترین و مرغوبترین عسل طبیعی را در بازار خریداری کرد؟
عسل طبیعی امروزه در میان تمامی انسان های جامعه از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و مصرف کنندگانی جدی را دارا می باشد، چرا که عسل حاوی تمامی ترکیبات و مواد ارزشمند برای حفظ سلامت انسان ها بوده است.
گفتنی است که عسل طبیعی حاوی انواع مواد قندی مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز، انواع ویتامین هایی چون K و C، انواع مواد آلی و معدنی مانند آهن و کلسیم، کربوهیدرات ها و پروتئین می باشد و باید بدانید که این ماده ارزشمند، فاقد نمک می باشد و به سبب آنکه دارای درصد معینی آب بوده، به سخت فاسدترین ماده ی غذایی تبدیل گردیده است.
مصرف روزانه یک قاشق چایخوری از گونه ی دارویی یک عسل طبیعی، همواره مورد توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش بوده و می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را دارا باشد.
حال آیا می دانید که ترکیب یک عسل طبیعی و خالص که از یک مرکز معتبر خرید، تهیه شده، با برخی از مواد غذایی دیگر، می تواند خواص منحصربفردتری را دارا باشد؟ آیا از خواص مصرف عسل طبیعی و شیر آَگاهی داشته اید؟

فواید عسل

عسل طبیعی و شیر

همانطور که متوجه ترکیبات موجود در یک عسل طبیعی شدید، باید بدانید که امروزه این ماده نقش فزاینده ی تغذیه ای و درمانی را برای تمامی افراد جامعه داشته و ترکیب آن با مواد غذایی دیگر مانند شیر، می تواند خواص منحصربفردتری را نیز به همراه داشته باشد.
حتما می دانید که شیر یکی از مواد غذایی بسیار غنی از کلسیم و انواع ویتامین های A، B و D و حاوی انواع پروتئین های حیوانی بوده است که خب ترکیب آن با عسل طبیعی که ماده ای با ترکیبات ذکر شده و سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضدباکتریایی و ضدآلودگی بوده، می تواند ارزشمندی فوق العاده ای را دارا باشد.
شایان ذکر است که برای مصرف عسل طبیعی به همراه شیر، خواص ذیل را برشمرده اند:

  • مصرف شیر و عسل می تواند در بهبود بیماری های گوارشی چون یبوست، نفخ معده و از میان بردن باکتری های مضر، بسیار زیا موثر باشد.
  • ترکیب شیر و عسل می تواند برای سلامتی و محافظت از پوست افراد، اثرگذاری مثبتی را داشته باشد.
  • مصرف شیر و عسل در درمان بیماری های مفصلی و پیشگیری از پوکی استخوان، موثر بوده است.
  • مصرف شیر و عسل به هنگام صبح، می تواند منجر به تقویت  بدن و بالا رفتن مقاومت آن گردد.
  • مصرف شیر و عسل می تواند از پیری زودرس و چین و چروک های پوستی، جلوگیری کند.
  • گفتنی است که ترکیب شیر و عسل می تواند در ایجاد خوابی راحت به افراد، کمک شایانی نماید.

با توجه به اهمیت مصرف عسل طبیعی و خالص، مصرف کنندگان عسل می توانند بهترین عسل ایرانی را با قیمت بسیار مناسبی از مراکز خرید معتبر در کشور خریداری کنند و هیچ دغدغه ای پیرامون اصل یا تقلبی بودن آن نداشته باشند.