اگر به اختصار بخواهیم بگوییم که دستگاه اکستراکتور عسل چیست، می گوییم وسیله ای است برای جداسازی اولیه عسل از موم که در انواع گوناگون و قیمت مختلف در بازار عرضه می شود.
دستگاه اکستراکتور عسل که در گویش محاوره ای به آن استراکتور نیز می گویند، وسیله ای است که با استفاده از نیروی گریز از مرکز، سبب جداسازی عسل از موم و شان (قاب عسل) می شود.

انواع اکستراکتور
این دستگاه، دارای یک موتور در بالای آن است که در دو نوع برقی و دستی در بازار عرضه می گردد. لازم به توضیح است که نوع دستی آن از آنجا که در خود زنبورستان استفاده می شود و عمدتاً آن مناطق فاقد برق است، کاربرد بیشتری دارد.
درون دستگاه اکستراکتور، یک توری سیمی وجود دارد که شان ها بر روی آن مستقر شده و کار با دستگاه پس از آن آغاز می شود. جنس این توری در انواع مختلف با هم تفاوت داشته و نوع رنگ آن نیز فرق دارد.

قیمت دستگاه اکستراکتور
دستگاه اکستراکتور با توجه به ظرفیت آن و جنس مواد اولیه به کار رفته در آن دارای قیمت های مختلفی می باشد. ظرقیت اکستراکتور بر اساس تعداد قابی که بر روی آن نصب می شود تعیین می شود. به عنوان مثال اکستراکاور چهار قاب، شش قاب و دوازده قاب از این دسته اند.
از طرفی ضخامت و جنس ورق به کار رفته در ساخت بدنه آن نیز، تأثیر مستقیم در افزایش قیمت آن دارد. معمولاً در ساخت اکستراکتور از ورق با ضخامت 0.4 میلیمتر، 0.5 میلیمتر و 0.6 میلیمتر استفاده می شود.

فروش دستگاه اکستراکتور
مرکز عسل هفت، عرضه کننده انواع مختلف دستگاه اکستراکتور عسل در ابعاد و ظرفیت های مختلف و با تنوع در جنس مواد اولیه به کار رفته در آن می باشد. این مرکز افتخار دارد که تأمین کننده دستگاه اکستراکتور زنبورداران عزیز در سراسر کشور و برخی کشورهای همسایه می باشد.