آیا برای اینکه بدانیم درصد ساکارز عسل آویشن و بابونه چه میزان است الزاما باید از دستگاه های مخصوص استفاده کنیم یا انجام اینکار با روش های تجربی هم امکان پذیر است؟
ساکارز عسل یکی از عواملی است که تعیین کننده طبیعی بودن انواع عسل است اما تنها عامل نیست. شاید بتوان گفت که درصد ساکارز عسل، مهم ترین و شناخته شده ترین عامل برای تعیین کیفیت انواع مختلف این محصول است.
عسل آویشن و همینطور عسل بابونه جز عسل های کوهستان به شمار می آیند و میزان ساکارز آن ها به این بستگی دارد که در تولید آن ها از تغذیه زنبور های عسل با شکر استفاده شده باشد یا نه.
در صورت استفاده از عسل در تغذیه زنبورعسل میزان قند موجود در آن افزایش داشته و به همین سبب باعث خواهد شد تا درصد ساکارز آن هم افزایش یابد.
برای اینکه این درصد ساکارز عسل بابونه و همچنین آویشن را بتوان به صورت دقیق بدست آورد، باید از دستگاه های مخصوص این کار استفاده کرد؛ در واقع اصلا راه دیگری برای سنجش این فاکتور وجود ندارد.
یکی از مراکزی که در حال حاضر در حال ارائه انواع مختلف عسل با بهترین کیفیت و کمترین میزان ساکارز می باشد، مجموعه عسل ایران است که آماده همکاری با تمام خریداران می باشد.