ژل رویال طبیعی یکی از فرآورده های ارزشمند تولیدی توسط زنبورهای عسل بوده که امروزه به شکل کپسول های دارویی، در مراکز معتبر فروش آن، آماده خریداری می باشد.
پرورش زنبورهای عسل به قدری اهمیت ویژه ای را داشته که امروزه بسیاری از افراد، بهره های زیادی را از فرآورده های تولید شده از زنبورهای عسل برده اند. آیا می دانید که بعد از عسل طبیعی، یکی دیگر از فرآورده های منحصربفرد زنبورهای عسل، ژل رویال می باشد؟
بله باید گفت که ژل رویال ماده ای ارزشمند تولید شده توسط زنبورهای کارگر در کندوهای عسل بوده که این زنبورها توانسته اند در روزهای ابتدایی آفرینش خود، آن را تولید نموده و عامل اصلی تأمین منابع پروتئینی و ویتامین های مهم در کندوهای عسل بوده اند.
شایان ذکر است که ژل رویال، این ماده ی سفید مایل به زرد رنگ، سرشار از انواع ترکیباتی چون، آب، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی بوده، از مواد تغذیه ای مهم برای لاروها در 6 روز اول حیات و زنبورهای ملکه تا پایان عمر 5 تا 7 ساله ی آنها می باشد.
حال آیا می دانید که ژل رویال علاوه بر کاربرد مناسبی که در کندوهای عسل داشته، امروزه در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است؟ آیا از روش های مصرفی آن چیزی می دانید؟

کپسول ژل رویال

ژل رویال و کاربردهای آن

امروزه از ژل رویال به واسطه ترکیبات بی نظیری که داشته، در صنایع گوناگونی چون پزشکی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده گردیده است که شاید بتوان گفت که مهم ترین استفاده آن در دنیای امروزی، در همان صنعت پزشکی به سبب خواص منحصربفرد درمانی آن بوده است.
امروزه از ژل رویال، کپسول ها و آمپول های خوارکی تولید گردیده که می تواند مورد استفاده در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات شایع در افراد را دارا باشند.
همانطور که متوجه شدید، ژل رویال یک ماده ی تغذیه ای مناسب برای زنبورهای ملکه تا پایان حیاتشان بوده و می دانید زنبورهای ملکه قدرت بارورر شدن را دارا بوده اند که سبب آن همان مصرف ژل رویال می باشد.
آزمایشات گوناگونی که بر روی ترکیبات ژل رویال صورت گرفته، نشان دهنده این امر بوده که ژل رویال می تواند در افزایش ناتوانی جنسی و تعداد اسپرم ها در مردان و تخمک ها در زنان موثر باشد و امروزه ژل رویال خاصیت بالای درمان نازایی را شامل گردیده است.
در ادامه گفتنی است که ژل رویال، دارای ماده ای به نام استیل کولین بوده که می تواند برای افرادی که بیماری های عصبی و ضعف در اعصاب داشته اند بسیارر زیاد موثر باشد. همچنین این ماده می تواند در کاهش فشار خون در افراد مفید واقع گردد.
وجود ماده ای به نام HAD10 در ترکیبات ژل رویال طبیعی، منجر به خاصیت ضدسرطانی آن گردیده و امروزه از آن در درمان سرطان های سینه به موازات استفاده از شیمی درمانی های گوناگون، بهره برده شده است.
در پایان باید گفت که در کشور ایران، به تازگی استفاده از کپسول های تهیه شده از ژل رویال مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه بیشتر به صورت مخلوط با عسل و یا گرده گل از این ماده در بازار موجود بوده است.
برای کسب آگاهی بیشتر و آشنایی با موارد دیگر استفاده از ژل رویال و قیمت انواع مختلف شکل های موجود از این ماده در بازار، می توانید با کارشناسان در این حوزه در ارتباط به صورت تلفنی و یا ایمیل باشید.