آیا می دانید که چرا کندوی عسل چوبی، بیشترین بهره برداری را در کشور ما داشته است؟ چگونه می توان بهترین کندوی عسل چوبی را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟
گفتنی است که نقش یک کندوی عسل مناسب در میزان تولیدات مطلوب تر و بیشتر یک زنبورداری، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و امروزه با ورود کندوهای مدرن به زنبوردارای های کشور، شاهد رونق خوبی در صنعت زنبورداری امروزی در بیشتر مناطق کشور، بوده ایم.
باید گفت که تمامی ملاک های مناسب و خوب در یک کندوی عسل مدرن وجود داشته و از جمله بارزترین مشخصات و ویژگی های این کندوها، می توان به سبکی وزن و متحرک بودن آنها اشاره داشت که توانسته از دشواری ها و سختی های موجود در صنعت زنبورداری، کاسته باشد.
گفتنی است که کندو عسل مدرن، به کندو عسل جعبه ای نیز شهرت داشته و امروزه در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی، مورد بهره برداری توسط زنبورداران دنیا و به خصوص در کشور ما، صورت گرفته است.
اما آیا می دانید که مشخصات و ویژگی های کندوی عسل چوبی چه بوده که به اعتقاد بسیاری از زنبورداران باتجربه، این کندوها، بهترین نوع کندو عسل مدرن برای زنبورداری های ایران بوده است؟

کندو عسل چوبی

معرفی کندو عسل چوبی

گفتنی است که یک کندو عسل چوبی از چوب درختان و در کشور ما، عمدتا از چوب درخت تبریزی و چوب سفید تولید گردیده و طبق سلیقه و پیشنهاد زنبورداران، در تعداد طبقات گوناگون و در دو نوع کف باز و کف بسته ساخته شده اند.
شایان ذکر که دانستن مواد اولیه موجود در جنس کندو و سازگاری آن با هر نوع اقلیمی، می تواند از جمله ملاک های خوب در یک کندو باشد که گفتنی است کندوهای چوبی، از مواد اولیه کاملا طبیعی ساخته شده و سازگاری مطلوبی را با هر شرایط آب و هوایی داشته اند که همین امر سبب شده تا این کندوها را به عنوان بهترین کندوهای مدرن در کشور ما، مورد بهره برداری قرار دهند.
البته لازم به ذکر است که قیمت مناسب این کندو ها و کارآیی مفید آنها در چیزی بیشتر از 10 سال، بر دیگر مزیت های بهره برداری از این کندوها افزوده است.
در حال حاضر زنبورداران می توانند با ارتباط داشتن با کارشناسان و مشاورین فروش انواع کندو عسل مدرن در کشور، مناسب ترین کندو عسل چوبی را با قیمت خوبی خریداری کنند. لازم به ذکر که زنبورداران هنگام خرید به عدم شکستگی کندوها و سبکی وزن آنها، دقت کافی را داشته باشند.