آیا می دانید که گرده گل می تواند خواص مفیدی را برای افراد دیابتی و مردان مسن در معرض مبتلا به ورم پروستات داشته باشد؟ قیمت خرید پودر گرده گل ایرانی در بسته های 100 گرمی، چه نرخی داشته است؟
از ترکیبات موجود در یک گرده گل خالص، خواصی بدست آمده که امروزه زنبورداران را مجاب به جمع آوری این ماده ارزشمند نموده و برای آنکه از قیمت خرید مناسبی برخوردار باشد، در فروشگاه های محصولات زنبورعسل، در بسته بندی های 100 گرمی به فروش رسانیده اند.
بله گرده گل موجود بر روی پرچم گل های گیاهان دارویی، تنها توسط زنبورهای کارگر جمع آوری شده تا یکی از منابع اصلی تغذیه نوزادان زنبورعسل در کندو، تأمین شده باشد و چون از ترکیباتی چون انواع مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و بیش از 40 درصد پروتئین برخوردار بوده، می تواند برای انسان ها هم خواص مفید دارویی و درمانی را دارا باشد.
زنبورداران توانسته اند با استفاده از تجهیزاتی چون، تله گرده گیرهای پلاستیکی، که در محل ورود زنبورهای کارگر به داخل کندو عسل نصب گردیده، این ماده ارزشمند را جمع آوری کرده و به صورت پودرهایی خالص، روانه بازارهای فروش نموده باشند تا مورد مصرف انسان ها قرار بگیرد.
اما آیا می دانید که مصرف یک گرده گل خالص، می تواند اثرات مثبت درمانی را برای افراد دیابتی و به خصوص مردان مسن دارای ورم و بیماری پروستات بوده اند، دارا باشد؟

پودر گرده گل

درمان دیابت و پروستات با گرده گل

گفتنی است که مصرف گرده گل به صورت پودر خالص و یا همراه با عسل طبیعی، به صورت دو نوبت با فاصله 3 ماهه در یک سال، می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد و از جمله بارزترین این خواص، می توان به درمان علائم دیابت و جلوگیری از ورم پروستات اشاره داشت.
شایان ذکر که مصرف پودر گرده گل، برای افراد دیابتی می تواند دارای اثرات مثبتی در کاهش میزان قند خون موجود در افراد داشته باشد و توانسته در بهبود علائم مربوط به دیابت نیز موثر باشد.
از طرفی گفتنی است که گرده گل سرشار از ماده معدنی روی بوده و مصرف آن برای مردان مسنی که به سبب کمبود روی در بدنشان در معرض مبتلا شدن به ورم و بزرگی پروستات بوده، اثرات درمانی مطلوبی را دارا باشد.
با توجه به اهمیت مصرف یک گرده گل خالص و عدم خریداری و مصرف گرده گل های آلوده، همواره توصیه شده تا انواع گرده گل مرغوب و خالص را از مراکز معتبر فروش خریداری کنید.
امروزه برای آنکه مشتریان بتوانند به راحتی و با قیمت مناسب تری گرده گل را خریداری کنند، این ماده به صورت پودرهایی در بسته های 100 گرمی و با قیمت به صرفه تری برای آنها، آماده فروش گریده است.