آیا می دانید که ژل رویال زنبورعسل، چه کاربردی در کندو عسل و چه خواصی برای انسان ها داشته است؟ چگونه می توان از قیمت ژل رویال درجه یک در بازار آگاهی پیدا کرد؟
ژل رویال یا شاه انگبین، از جمله محصولات زنبورعسل بوده که توسط زنبورهای کارگر از ابتدای تولد تا 12 الی 15 روزگی آن در کندو عسل ترشح و تولید می گردد و از آن پس این وظیفه به زنبور دیگری که سن کمتری داشته انقال داده می گردد.
گفتنی است که ژل رویال، ماده ای سفید رنگ و ژلاتینی، توسط غدد مغزی زنبورهای کارگر تولید شده و لاروها تا 4 روز اول زندگی خود، از این ماده تغذیه می کنند و پس از آن، گرده و عسل از جمله مواد تغذیه ای این لاروها بوده است. در واقع باید گفت که لاروهایی که می خواهند به زنبور کارگر تبدیل گردند؛ از گرده و عسل، و لاروهایی که می خواهند به زنبور ملکه تبدیل شوند، از ژل رویال تا پایان عمر خود تغذیه می کنند.
حال همانطور که متوجه نقش تغذیه ای ژل رویال در کندو عسل شدید، آیا می دانید که مصرف این ماده ارزشمند، می تواند چه خواص دارویی را برای انسان ها داشته باشد؟ مصرف چه مقدار از ژل رویال به طور روزانه مجاز بوده و آیا مصرف بیش از حد آن، عوارضی را داشته است؟

ژل رویال عسل

مصرف ژل رویال زنبورعسل

گفتنی است که آزمایشات و ترکیبات بدست آمده از یک ژل رویال مرغوب، این ماده را جز ارزشمندترین فرآورده ی زنبورعسل بعد از عسل طبیعی قرار داده و امروزه مصرف مرغوبترین نوع آن می تواند خواص درمانی بسیاری را برای انسان ها داشته باشد.
ژل رویال امروزه در بازارهای فروش محصولات زنبورعسل، به صورت بسته بندی هایی پودر شکل و فریز شده، به فروش رسیده و بهترین طریقه مصرف آن برای آنکه سریعتر جذب خون گردد، به شکل زیر زبانی بوده است.
شایان ذکر که ترکیبات و خواص موجود در ژل رویال مرغوب، به شرح ذیل بوده است:

  • ژل رویال دارای انواع ویتامین هایی چون، A ،C ،E ،B1 ،B2 ،B6 و B12 بوده و مصرف آن می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشد.
  • استیل کولین موجود در ترکیبات ژل رویال، مصرف این ماده را در درمان استرس، اضطراب، آلزایمر و مشکلات عصبی موثر گردانیده است.
  • گفتنی است که ژل رویال ماده ای سرشار از انواع اسیدهای آمینه به خصوص آرژین می باشد و مصرف آن می تواند اثرات مثبت درمانی را در مشکلات مربوط به نازایی و ناباروی داشته باشد.
  • ماده ای به نام HAD10 موجود در ترکیبات ژل رویال عسل، خاصیت ضدسرطانی بسیار زیادی را به مصرف ژل رویال بخشیده است که می تواند همراه با شیمی درمانی های افراد مورد مصرف قرار بگیرد.

در پایان ذکر دو نکته پیرامون خرید ژل رویال و مصرف آن، ضروری می باشد:

  1. با توجه به اینکه ژل رویال بلافاصله پس از برداشت باید مورد استفاده قرار بگیرد تا فاسد نگردد و برای آنکه از فاسد شدن آن جلوگیری شود، باید در شرایطی به دور از نور و در فریزر نگهداری گردد، به شدت از خرید انواع ژل رویال هایی که در فریز نگهداری نمی شوند، خودداری کنید.
  2. گفتنی است که مصرف 1 تا 5 گرم ژل رویال در روز می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را دارا باشد و مصرف بیش از حد آن، می تواند عوارضی چون کهیر یا آسم را به دنبال داشته باشد.

برای آگاهی از قیمت درجه یک ترین ژل رویال موجود در بازارهای خرید و فروش فرآورده های زنبورعسل ایرانی، می توانید با نمایندگان در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشید.