آیا می دانید که موم عسل چه مشخصات و ترکیباتی داشته که آن را در صنایع گوناگون، مورد توجه قرار داده است؟ چگونه می توان موم عسل خوب را به صورت پستی و با قیمت مناسبی، خریداری کرد؟
باید بدانید که موم عسل، توسط خود زنبورها در داخل کندو تولید می گردد که گفتنی است زنبورها در سنین 12 تا کمتر از 20 روزگی خود، توسط غده هایی مخصوص اقدام به تولید موم در کندو نموده اند که البته زنبورهای پیرتر هم در مواقع ضروری، امکان تولید موم را داشته اند.
موم عسل هنگامی که توسط زنبورها در کندو عسل تولید می گردد، دارای رنگی سفید بوده و پس از آنکه با عسل و یا گرده موجود در کندو مخلوط شده؛ به رنگ تیره در می آید.
موم عسل یا Bee wax، حاوی ترکیباتی ارزشمند چون استرها، اسیدها و کربن های آزاد می باشد و به دلیل آنکه از شرایط فیزیکی خوبی پیرامون انواع فشارها و عواملی چون حرارت و رطوب برخوردار بوده، امروزه در صنایع گوناگون، کاربردهایی مهم از این ماده ی ارزشمند گردیده است.
گفتنی است که موم عسل دارای نقطه ذوب چیزی نزدیک به 145 درجه فارنهایت بوده و زنبوردران برای آنکه این موم ها را برای کاربردهای گوناگون به صنعت عرضه کنند، توسط زنبورداران ذوب شده و عمدتا به رنگ زرد در می آید. البته امروزه با استفاده از دستگاه هایی به نام تولید موم عسل، موم های ورقه ای و صنعتی بیشتری را نیز تولید نموده اند.
با توجه به ترکیبات خاص و ویژگی های خوب موم عسل، می توان آن را در کاربردهای گوناگونی چون صنایع چاپ، صنایع شمع سازی، صنایع ریخته گری و قالبسازی، صنایع داروسازی و صنایع غذایی، مورد بهره برداری قرار داد، اما یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین کاربردهای موم عسل، در صنعت تولید لوازم آرایشی بوده است.

موم عسل

موم و لوازم آرایشی

بله همانطور که متوجه شدید، امروزه بیشترین کاربرد موم عسل، در صنعت تولید لوازم آرایشی بوده، چرا که موم عسل قابلیت جذب به پوست راحت تری را داشته و می تواند در هر یک از لوازم آرایشی، اثرات مفید و مثبتی را دارا باشد.
از موم عسل در انواع لوازم آرایشی چون، مرطوب کننده ها، نرم کننده ها، ریمل، خط چشم، رژ لب، حالت دهنده مو، موبرها، ضدبوها و بسیاری دیگر از لوازم آرایشی بهره برداری گردیده است.
موم عسل، نوعی غلظت معین به محلول های امولسیونه می دهد و می تواند ظرفیت نگه داری آب موجود در کرم ها و لوازم آرایشی را، بالا ببرد و پایداری خاصی به آنها بخشد.
امروزه شما می توانید انواع موم خالص زنبورعسل را با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب، از عرضه کنندگان معتبر در کشور، به صورت اینترنتی و دریافت از پست، خریداری کنید تا هم در هزینه و هم در زمان خود، صرفه جویی صورت داده باشید.