آیا می دانید که موم صنعتی عسل، در صنعت زنبورداری چه کاربردی داشته است؟ کدام مراکز خرید در لرستان، موم صنعتی عسل خوبی را عرضه می نمایند؟
موم ماده ای بسیار مستحکم، با خواص فیزیکی فوق العاده و حاوی ترکیباتی چون، اسیدها و استرها بوده که توسط غدد موم ساز زنبورها در کندو عسل تولید گردیده و بدون وجود آن، امکان تولید و نگهداری انواع فرآورده های زنبورعسل مانند عسل طبیعی و گرده گل، وجود نداشته است.
در واقع زنبورهای کارگر، با موم عسل توانسته اند محلی برای زندگی خود، شان های ذخیره شهد و پرورش نوزادان زنبورعسل را بسازند که خب بدون وجود آن، نمی توان انتظار تولید عسل طبیعی در کندو را داشت.
گفتنی است که تولید موم طبیعی در کندو عسل، زمان طولانی را نیاز داشته و حتی خود انسان ها هم نمی توانند موم هایی با قاعده های 6 ضلعی برای کندوها بسازند و این امر سبب شده تا زنبورداران از موم های صنعتی بهره ببرند. حال موم صنعتی چیست و در زنبورداری چه کاربردی داشته است؟

موم صنعتی در زنبورداری

خب همانطور که متوجه شدید، وجود موم در کندو عسل، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بدون موم، امکان تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی برای یک زنبوردار وجود نداشته است. این درحالی است که گاهی اوقات، زنبورها در کندو امکان تولید موم نداشته اند و از طرفی زنبورداران هم به موم برای تولید عسل نیاز داشته اند.
گفتنی است که در این هنگام، زنبورداران با بهره گیری از دستگاه های تولید موم صنعتی و یا آج شده و قرار دادن آن در کندو عسل، اقدام به تولید عسل کرده و یا در زنبورداری های بزرگ دیده شده که از این موم ها، جهت افزایش میزان تولید خود از عسل طبیعی نیز، بهره برداری نموده اند.
شایان ذکر است که امروزه علاوه بر صنعت زنبورداری، دیگر صنایعی چون، قالبسازی، چاپ، ریخته گری، شمع سازی و از همه مهمتر، صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، از موم صنعتی عسل، بهره برداری نموده اند.
اما آیا می دانید که در استان لرستانی که امروزه جایگاه بسیار ویژه ای را در صنعت زنبورداری کشور داشته، چگونه می توان انواع موم صنعتی خالص و اصل را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟

موم صنعتی

خرید موم صنعتی در لرستان

بله باید اشاره داشت که امروزه استان لرستان به دنبال طبیعتی بسیار بکر و پراستعداد از نظر تنوع گیاهی و وجود شرایط مساعد اقلیمی، امروزه یکی از پایگاه های مهم در صنعت زنبورداری کشور ما لقب داشته است و گفتنی است که عسل لرستان، یکی از مرغوبترین عسل های کشور نام دارد.
در استان لرستان، بیش از 2 هزار زنبوردار فعال، اقدام به این حرفه ارزشمند نموده اند و آمارها حاکی از میزان تولید بیش از 1500 تن عسل به طور سالیانه در این استان، بوده است.
خوشبختانه شما می توانید از طریق ارتباط داشتن با مراکز زنبورداری های معتبر در استان لرستان، انواع موم صنعتی عسل را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید و جهت آگاهی از وجود این مراکز معتبر در این استان، می توانید با کارشناسان این مراکز، ارتباط مستقیم داشته باشید.