در شهر تهران نیز وجود نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر لباس و انواع تجهیزات مورد نیاز در پررورش زنبورعسل و زنبورداری، تهیه این لوازم تخصصی را میسر نموده است.
اگر شما هم از آن دسته افرادی بوده اید که می خواهید شغل زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل را برگزینید، بدون شک نیاز به لوازم و تجهیزات مهم در این زمینه دارید و شاید در سایت های گوناگون و یا در مراکز فروش متعدد به دنبال تهیه این محصولات هستید که البته قیمت مناسبی را هم دارا باشند.
شایان ذکر است که امروزه پرورش زنبورهای عسل، به قدری اهمیت داشته که خوشبختانه در کشور ما استان هایی چون کردستان، لرستان، همدان  از جمله استان هایی فعال در این زمینه بوده اند و در حال حاضر مراکز معتبر تولید انواع فرآورده های طبیعی زنبورعسل مانند عسل طبیعی، ژل رویال و موم هستند.
در این استان ها مراکز خرید انواع لوازم تخصصی زنبورداری با رونق بیشتری به کار خود ادامه داده اند و می توان گفت که با شناخت این مراکز خرید به راحتی می توانید این لوازم را تهیه نمایید.
اما در استان هایی چون تهران، شناخت نمایندگی های تولیدکنندگان لوازم زنبورداری، امری مهم بوده و افراد تازه کار هم می توانند با مشاورین این نمایندگی ها در امر تهیه هر نوع از وسایل، مشورت هایی را صورت دهند.
لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین تجهیزات زنبورداری، لباس مخصوص این امر است که بیشتر برای زنبورداران تازه وارد مورد نیاز بوده که هنوز هم از نیش زنبورها در امان نبوده اند.
لباس کار زنبورداری شامل یک لباس سرهم با قابلیت پوشش گردن و گلو، دستکش، کلاه توری و چکمه می باشد که از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و قیمت مناسبی را هم داشته است.
از دیگر تجهیزات مهم و مورد نیاز در امر زنبورداری می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • اهرم که جهت نظافت کندوهای عسل مورد استفاده قرار گرفته است.
  • وسیله ای به نام دودی که برخی از زنبورداران به هنگام برداشت عسل از آن بهره برده اند و به واسطه دودی که از آن حاصل شده کمتر در معرض نیش زنبورها قرار می گیرند.
  • کاردک، برس، موم دوز، تخته موم دوز و دستگاهی جهت برداشت عسل با نام اکستراکتور دستی یا برقی که از دیگر لوازم مهم در امر زنبورداری هستند.