عسل جعفری یکی از انواع عسل های تولیدی در استان اصفهان بوده که امروزه از مراکز پخش و نمایندگی های معتبر این استان در سراسر کشور در مرغوب ترین و ممتازترین نوع خود به فروش می رسد
همانطور که مستحضر هستید، عسل طبیعی و اصل، می تواند خواصی را دارا باشد که شاید هیچ ماده ی غذایی نتوانسته این خواص در در خود داشته باشد چرا که عسل طبیعی سرشار از انواع مینرال هایی چون آهن، کلسیم، پتاسیم، انواع قندهای ساده مونوساکاریدی مانند فروکتوز و گلوکز و انواع مواد مغذی و ویتامینی بوده است.
حال آیا می دانید که وجود انواع پوشش گیاهی مستعد و گیاهان دارویی پرشهد در برخی از استان های کشور، سبب تولید انواع عسل های دارویی شده که از خواص منحصربفرد درمانی و تغذیه ای برخوردار بوده اند؟ آیا عسل جعفری را می شناسید؟

عسل جعفری

عسل جعفری و خواص آن

در ابتدا باید این امر را گفت که گیاه جعفری از جمله گیاهان یکساله، با گل هایی زرد رنگ، بومی مناطق خاورمیانه با عطر و طعمی خاص می باشد که در کشور ایران در دشت های مرکزی به خصوص استان اصفهان روییده و تولیدکنندگان عسل در این استان، از شهد گل های آن، عسلی به نام عسل جعفری را تولید نموده اند.
عسل جعفری در اوایل تابستان برداشت می گردد و دارای رنگ قرمز کدر می باشد که خواص ذیل را به همراه داشته است:

  • مصرف عسل جعفری برای درمان سنگ های کلیه و مثانه بسیار مناسب است.
  • عسل جعفری می تواند خواص منحصربفردی را در افزایش میزان شیردهی مادران دارا باشد.
  • در تنظیم فشار خون و تصفیه خون و کبد بسیار موثر می باشد.

امروزه در برخی از بازارهای فروش عسل، شاهد وجود افرادی سودجو و نامعتبر در حوزه عرضه انواع عسل های تقلبی هستید که گفتنی است اکثر عسل های موجود در این بازارها تقلبی بوده و مخلوطی از آب و شکر می باشند و یا از انواع مواد نشاسته دار و شیره میوه ها، بدون دخالت زنبورهای عسل تولید گردیده اند.
خرید بدون دغدغه از لحاظ قیمت و کیفیت انواع عسل، که تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن تنها در آزمایشگاه های تست مرغوبیت عسل امکان پذیر بوده، تنها با شناخت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان معتبر این محصول در بازارها ممکن می باشد و می تواند خواص بی نظیری را برای شما به همراه داشته باشد.