آیا روش های تولید بره موم را می شناسید؟ چگونه می توان عصاره بره موم خالص را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟ کدام مراکز فروشگاهی محصولات زنبورعسل معتبر بوده اند؟
در ابتدا باید بدانید که بره موم ماده ای چسبناک و تیره رنگ بوده که زنبورهای کارگر با استفاده از جمع آوری صمغ درختان و شیره آنها، اقدام به تولید آن نموده اند و نقش مهم ضدعفونی کنندگی آن در کندوهای عسل و همچنین ترمیم شکستگی های کندو عسل، از جمله کاربردهای بره موم در کندو عسل بوده است.
حال آیا می دانید که امروزه در صنعت هم از بره موم استفاده شده است؟ آیا می دانید که روش های برداشت بره موم به چه صورت می باشد؟

برداشت بره موم

اگر بخواهیم از روش های گوناگون برداشت و تولید بره موم مواردی را ذکر نماییم، می توانیم به روش های زیر اشاره ای داشته باشیم:
روش اول که به طور سنتی بوده، تراشیدن بره موم از سطح و دیواره کندوهای عسل بوده است که هنوز هم از این روش استفاده شده است اما خب شاهد ورود برخی از ناخالصی هایی مانند ذرات چوب و موم به داخل آن بوده ایم.
روش دوم که به روش تولید صنعتی بره موم شهرت داشته، استفاده از تله هایی سوراخ دار بوده که در بالای کندوهای عسل مستقر گردیده و به سبب اینکه زنبورها این سوراخ ها را نوعی تهدید برای کندو می دانند، اقدام به پر نمودن سوارخ ها با بره موم نموده اند.
شایان ذکر است که عمدتا تله بره موم ها از قابهایی چوبی و به اندازه سطح مقطع خود کندوهای عسل تولید گردیده اند.
در حال حاضر با توجه به خواص و ترکیباتی که از بره موم بدست آمده، امروزه شاهد تولید انواع فرآورده هایی از بره موم مانند، عصاره بره موم، کرم بره موم و همچنین قرص و کپسول بره موم بوده ایم که هر یک خواص منحصربفرد خود را دارا بوده اند.
گفتنی است که در صنعت پزشکی، مصرف بره موم توانسته موثر در درمان سرطان باشد و در صنعت تولید لوازم آرایشی، بره موم مفید برای ناراحتی های پوستی و جلوگیری از التهابات و چروک های پوستی بوده است.
شما مشتریان گرامی می توانیم با در ارتباط بودن با نمایندگی های فروش محصولات زنبورعسل، بهترین و خالص ترین عصاره بره موم را با قیمتی ارزان تهیه نمایید.