عسل هفت برج خارون دانش‌، تجربه، طبیعت

خواص دارویی و درمانی زهر زنبورعسل

آیا می دانید که خواص دارویی و درمانی زهر زنبورعسل سبب شده تا امروزه از این ماده در صنعت پزشکی برای درمان بیماری ها و ساخت انواع داروها بهره برده اند؟
زهر زنبور عسل که توسط غده های تولید زهر در زنبورعسل از همان روزهای بدو تولدشان تولید می گردد، یکی دیگر از فرآورده های مصرفی زنبورعسل بوده که با توجه به ترکیباتی که داشته، خواص مفیدی را در صنعت داروسازی و پزشکی داشته است.
گفتنی است که امروزه زنبورداران با استفاده از دستگاه های مخصوص زهرگیری، اقدام به استخراج زهر زنبورعسل بدون هیچ آسیبی به زنبورهای کارگر می نمایند که مایعی با رنگ روشن، تلخ مزه و با خاصیت بازی و یا اسیدی بوده است.
در ترکیبات زهر زنبورعسل، بیش از نوع پروتئین مختلف شناسایی شده و از دیگر ترکیبات زهر زنبورعسل، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
آپامین، هیستامین، مینامین، آنزیم فسفولیپاز،  دوپامین.
حال آیا می دانید که از زهر زنبورعسل چه موارد درمانی گزارش گردیده است؟

خواص درمانی زهر زنبورعسل

گفتنی است که زهر زنبورعسل را با استفاده از دستگاه هایی و ایجاد شوک الکتریکی و وادار نمودن آنها به نیش بر روی پوشش هایی نایلونی استخراج نموده اند و با توجه به ترکیباتی که داشته امروزه از آن در درمان دردهای مفصلی و درمان بیماری MS بهره برده اند.
در ضمن شایان ذکر است که زهر زنبورعسل از جمله مواد اصلی و اولیه تولید و ساخت انواع داروها در صنعت پزشکی بوده است. امروزه استفاده از زهر زنبورعسل در پزشکی برای درمان افراد، نوعی زنبور درمانی نام گرفته است.
شما می توانید با در ارتباط بودن با مراکز معتبر فروش انواع محصولات زنبورعسل در سراسر کشور، زهر خشک زنبورعسل را هم با قیمت مناسبی خریداری نمایید.

توسط |2017-04-14T22:27:00+04:3025 فروردین 1396|دسته‌بندی نشده|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خواص دارویی زهر زنبورعسل

آیا می دانید که زهر خشک زنبورعسل هم یکی از فرآورده های مهم زنبورعسل بوده و خواص دارویی و درمانی فراوانی را دارا می باشد؟
در دنیای امروزی بیش از گذشته شاهد نتایجی مفید از تمامی ترکیبات و فرآورده های ناب زنبورعسل بوده ایم که همواره خواص درمانی و دارویی بی نظیری را دارا بوده اند و انسان های فراوانی از این محصولات بهره برده اند.
آیا می دانید که امروزه با استفاده از دستگاه هایی به نام دستگاه زهرگیر زنبورعسل، اقدام به جمع آوری زهر زنبورعسل و عرضه آن به بازار نموده اند که می تواند خواص درمانی مفیدی را دارا باشد؟

آشنایی با زهر زنبورعسل

زهر زنبورعسل مایعی با مزه تلخ و رنگی زرد بوده و به سرعت در مجاورت با هوا خشک می گردد. گفتنی است که در این مایع تلخ، بیش از 8 نوع پروتئین وجود داشته که البته شایان ذکر است، ترکیبات این مایع در فصول مختلف سال و همچنین در مناطق گوناگون، تفاوت داشته است.
اگر بخواهیم پیرامون ترکیبات و خواص موجود در زهر زنبورعسل مواردی را بدانید، می توان به چند مورد از مهم ترین آنها اشاره داشت:

  • گفتنی است که زهر زنبورعسل نقش بسیار فزاینده ای را در درمان بیماری MS داشته که از دسته انواع بیماری های با علت نامعلوم بوده و حتی داروهای تجویز شده در این خصوص نیز در درمان آن موثر نبوده اند.
  • یکی از پپتیدهای مهم موجود در ترکیبات زنبورعسل، ملیتین یا Melitin بوده که بیش از 50 درصد ترکیبات این مایع را تشکیل داده و خاصیت بالای ضدالتهاب را دارا بوده است.
  • آدولاپین و آپامین هم از جمله پپتیدهای موجود در ترکیبات زهر خشک زنبورعسل بوده اند که اثراتی چون ضددرد و ضدالتهاب را با خود به همراه داشته اند.
  • زهر خشک زنبور عسل حاوی آنزیم هایی چون فسفو لیپاز و اسید فسفا تاز بوده و همچنین دارای آمین های بیوژنیک مانند هیستامین و لکورتین بوده است.
  • جالب است بدانید که زهر خشک زنبورعسل دارای مواد معدنی مانند کربن به میزان 46 درصد، نیتروژن به میزان 13 درصد و دیگر مینرال هایی چون کلسیم و فسفر بوده است.

امروزه با وجود نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر عرضه انواع محصولات زنبورعسل، می توانید بهترین و خالص ترین نوع این فرآورده ها را با نازلترین قیمت ها خریداری نمایید.

توسط |2017-03-23T20:39:00+04:303 فروردین 1396|دسته‌بندی نشده|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا