آیا می دانید که در بازارهای شهر کرج، چگونه می توانید انواع کندوی زنبورعسل مدرن و یا جعبه ای را با مناسب ترین قیمت ممکن، خریدی بدون دغدغه و آگاهانه داشته باشید؟
دغدغه ای که عمده ی زنبورداران همواره با خود به همراه داشته، تهیه یک کندو عسل خوب و سازگار با شرایط اقلیمی و آب و هوایی محیط زنبورداری های خود بوده که خب به جرئت می توان گفت از جمله اقدامات اولیه و اساسی برای شروع به این حرفه ی ارزشمند می باشد، چرا که سلامت فرآورده های تولید شده می تواند در گرو یک کندو زنبورعسل خوب یا بد باشد.
در گذشته زنبورداران از انواع کندوهای بومی که عمدتا از جنس گل، سفال و حلب بوده، بهره برداری می نموده و از دشواری هایی هم برخوردار بودند. اما آیا می دانید که همزمان با پیشرفت صنایع دیگر، صنعت زنبورداری هم به صنعتی مدرن تبدیل شده و با ورود انواع کندوهای مدرن و جعبه ای به صنعت، شاهد تولیدات بهتر و حتی بیشتر از فرآورده های طبیعی زنبورعسل بوده ایم؟
بله یک کندو عسل مدرن، امروزه از جنس چوب و پلاستیک، در تعداد طبقات گوناگون و با قابلیت هایی چون سبکی وزن و محرک بودن همراه بوده که می تواند در انجام هر چه بهتر و آسانتر بسیاری از امور پیچیده و سخت زنبورداری، کمک شایانی را به زنبورداران امروزی، نموده باشد که خب البته بایستی از شرایط نگهداری آن ها نیز آگاهی داشته باشند.

کندو عسل مدرن

انواع کندوی مدرن

گفتنی است که امروزه زنبورداران می توانند طبق سلیقه ی خود، انواع کندوهای مدرن و جدید را در تعداد طبقات گوناگون و در دو نوع پلاستیکی و چوبی سفارش ساخت داده باشند که خب هر یک از این دو نوع، می توانند با توجه به کارآیی زنبورداران، از مزایا و ویژگی هایی برخوردار باشند.
یک کندوی عسل چوبی، از چوب سفید درختان جنگلی و یا نراد روسی و چوب درخت تبریزی، ساخته شده و خب با توجه به اینکه از مواد اولیه ی کاملا طبیعی تولید شده، می تواند کندیی مناسب لقب گرفته باشد.
کندو عسل چوبی، سازگاری فراوانی را با هر نوع محیط داشته و حتی به سبب آنکه قابل تمعیر مجدد توسط خود زنبورها بوده، گفتنی است که بازدهی بیش از 12 سال را نیز برای زنبورداران داشته است.
زنبورداران بایستی توجه داشته باشند که شاید تنها نکته ی پرامون کندوهای چوبی وجود داشته، مقاومت کم آنها در برابر حشراتی چون موریانه بوده و بایستی تدابیر لازم را در راستای نگهداری این کندوها، صورت دهند.
اما از طرفی، کندو عسل پلاستیکی، از دو جداره پلاستیک و یک جداره فوم تولید شده که خب درست است از مواد اولیه ناشناخته تولید شده، اما از مزایایی چون، شست و شو و ضدعفونی کردن آسان و مقاومت بالا در برابر عواملی چون حرارت، رطوبت و حشراتی مانند موریانه برخوردار بوده که خب می تواند از کارآیی مطلوبی توسط زنبورداران نیز برخوردار باشد.
زنبورداران در شهر کرج که امروزه از پایگاه های مهم در صنعت زنبورداری نیز نام داشته، می توانند با مشورت کردن با مشاورین در این حوزه، بهترین کندو عسل را برای زنبورداری های خود خریداری کرده تا در میزان تولیدات بهتر و بیشتر خود از فرآورده های زنبورعسل، گامی مهم را برداشته باشند.