آیا می دانید که کدام یک از انواع عسل های چندگیاه، از خواص درمانی بیشتری برای شما برخوردار بوده اند؟ آیا مراکز پخش معتبر عسل ایرانی را در کشور می شناسید که توانسته خرید تضمینی برایتان رقم بزنند؟
امروزه در میان تمامی محصولات و مواد غذایی که انسان ها تهیه کرده و مصرف می کنند، عسل از آن دسته محصولاتی بوده که همراه با دغدغه ای فراوان هنگام خرید بوده و شاید به سبب همین دغدغه ها، با نخریدن عسل، امروزه به مصرف این ماده ارزشمند نیز بی مهری هایی صورت داده و از خواص آن غافل شده اند.
گفتنی است که در این بازارهای تبلیغاتی گوناگون و وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازار، بهترین راهکار برای خریدی تضمینی از عسل و هر یک از محصولات زنبورعسل، شناخت مراکز معتبر فروش این محصولات به خصوص عسل طبیعی بوده که مصرف آن توانسته خواص منحصربفردی را برای انسان ها به دنبال داشته باشد.
خوشبختانه امروزه در کشور ما، صنعت زنبورداری از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده و اگر مصرف کنندگان عسل، تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی را بشناسند، می توانند بهترین و خالص ترین عسل طبیعی را خریداری و مصرف کرده تا از خواص آن بهره کافی را ببرند.
استان هایی چون، کردستان، لرستان، همدان، اردبیل، خوزستان و خراسان، از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی نام داشته که با مجهز بودن به آزمایشگاه های کنترل کیفی و تست مواد غذایی، توانسته اند انواع عسل دارویی و گیاهی را در بالاترین درصد ارگانیک بودن، به تولید رسانده و روانه بازارهای فروش نموده باشند.
برداشت عسل طبیعی عمدتا در دو نوبت پاییزه و بهاره در این مناطق صورت می گیرد و این مناطق در فصل بهار به سبب آنکه از تنوع بسیار زیادی در پوشش گیاهی برخوردار بوده، توانسته اند انواع عسل چندگیاه و یا چهل گیاه را از شهد چندین گل گیاهان دارویی تولید کرده که خب می تواند از خواص مجموعی از عسل های تک گل یا دارویی نیز برخوردار باشد.
پس یک عسل چهل گیاه یا چندگیاه، عسلی تولید شده از شهد یک تا چند گل گیاهان دارویی مفید می باشد که زنبورعسل در یک منطقه با آنها مواجه شده و گیاه غالبی وجود نداشته است. اما آیا می دانید که اولا یک عسل چندگیاه می تواند چه ترکیبات و خواصی داشته باشد؟ ثانیا اینکه چگونه می توان بهترین نوع آن را با قیمت مناسبی در بازارهای ایران، خریداری کرد؟

عسل چندگیاه

آشنایی با خواص عسل چندگیاه

خب همانطور که متوجه شدید، یک عسل چندگیاه، ترکیبی از شهد گل های گیاهان گوناگونی بوده و طبیعی است که از تک تک آن گیاهان، خواص منحصربفردی را داشته باشد و از این حیث می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها نیز مفید باشد.
گفتنی است به سبب آنکه یک عسل چندگیاه در مناطق گوناگون با شهد گیاهان متفاوتی تولید شده، اما می تواند ترکیبی از خواص عسل های نام برده شده در ذیل را دارا باشد:
عسل آویشن، عسل زرشک، عسل شبدر، عسل شتیزه کوهی، عسل گون گز، عسل ریحان، عسل گل شوید، عسل گل آفتابگردان و بسیاری از گونه های عسل تک گل که تقریبا از تمامی گیاهان دارویی تولید شده اند.
شایان ذکر که یک عسل چندگیاه طبیعی، می تواند تمامی ترکیباتی چون، انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم، انواع ویتامین هایی چون A ،B ،K و E، کربوهیدرات، مواد قندی چون گلوکز و فروکتوز را دارا باشد و برای مصرف خالص ترین نوع آن، خواص درمانی ذیل را برشمرده اند:

  • تصفیه کننده خون و خونساز.
  • ترمیم کننده مفاصل و درمان دردهای مفصلی.
  • بهبود و کنترل اسپاسم.
  • کاهش فشار خون.
  • ضدسردرد و میگرن.
  • درمان ناراحتی های روده.
  • درمان تنگی نفس.

امروزه ارتباط داشتن با مراکز فروش و پخش انواع عسل ناب ایرانی، می تواند بهترین و خالص ترین عسل طبیعی را برای انسان ها به ارمغان آورده باشد و در حال حاضر شما می توانید با کارشناسان این مراکز، ارتباط مستقیم داشته باشید.