آیا می دانید که انواع لوزام تخصصی برای زنبورداری کدام ها هستند و چه ویژگی هایی را دارا می باشند؟ آیا از قیمت خرید انواع این لوازم در بازارها آگاهی داشته اید؟
امروزه در کشور ایران، یکی از تجارت های مهم در حوزه حفظ سلامت انسان ها، تجارت تولید عسل نام داشته که زنبورداران بسیاری در مراتع بکر و کوهستان های مملو از انواع پوشش گیاهی قوی در استان هایی از کشور مانند اردبیل، همدان و لرستان، فعالیت چشمگیری را در این حوزه دارا بوده اند.
اما یکی از لوازم کار زنبوردارها، انواع وسایل تخصصی برای این امر می باشد و به عنوان مهم ترین بخش نیز در این حوزه شناخته شده است. اما آیا شما می دانید که برای شروع کار در امر زنبورداری، کدام یک از انواع لوازم تخصصی مورد نیاز می باشد و اینکه مراکز خرید بهترین نوع آنها البته با قیمت مناسب تر، کدام مراکز هستند؟

انواع لوازم تخصصی زنبورداری

همانطور که متوجه شدید، از جمله موارد ابتدایی که در امر زنبورداری مهم بوده است، خرید وسایل کار مورد نیاز می باشد که امروزه در شرکت هایی معتبر، با استفاده از طراحی های پیشرفته و به روز، تولید گردیده و در بازارها و مراکز معتبر خرید و فروش این لوازم قابل تهیه می باشند که این لوازم عبارتند از:

  • لباس و کلاه زنبورداری
  • اهرم
  • دودی
  • برس مخصوص
  • کاردک
  • موم دوز و تخته موم دوز
  • چنگال مخصوص
  • اکستراکتور

و برخی دیگر از لوازم تخصصی مورد نیاز برای زنبورداران، که همگی آنها از مراکز فروش معتبر در سطح کشور با قیمتی بسیار مناسب قابل تهیه بوده و این مراکز فروش سعی در ارتباط داشتن با تولیدکنندگان و شرکت های معتبر ساخت انواع لوازم تخصصی زنبورداری در کشور، نموده اند.
حال آیا می دانید که هر یک از این وسایل برای چه امری مورد نیاز بوده و چه ویژگی هایی را دارا می باشند؟ در اینجا به توضیح ویژگی برخی از این لوازم اشاره شده است.

انواع لوازم زنبورداری

ویژگی های لوازم زنبورداری

لباس و کلاه زنبورداری: همه شما می دانید که زنبورها، نیش داشته و به سبب همین امر و برای محافظت در برابر نیش زنبورها، لازم است از لباس مخصوص زنبورداری به خصوص برای تازه کارها استفاده گردد که شامل کلاه توری، لباس سرهم و کفش می باشد.
لازم به ذکر است که لباس زنبورداری، محافظت کامل را از گردن و بدن را صورت داده و کلاه زنبورداری نیز دارای تهویه مناسب بوده و قابلیت تنطیم اندازه سر را هم داشته و در برابر باد هم مقاوم می باشد.
برس مخصوص: از این وسیله برای برس زدن زنبورها در هنگام برداشت عسل از کندوهای ذخیره شهد و از شان های آنها، استفاده می گردد.
دودی: از این وسیله هنگام باز کردن درب کندو استفاده می گردد که در واقع با دودی که از آن حاصل گردیده، زنبورهای عسل از حضور زنبوردارها آگاه شده و در حین کار کمتر نیش می زنند.
اهرم: این وسیله که از جنس فولاد سخت کاری شده می باشد که جهت برداشتن درب کندو و قاب ها و البته نظافت کندوها نیز از آن بهره برده اند.
اکستراکتور: شاید از نام این وسیله مشخص هست که دستگاهی برای استخراج عسل می باشد که در دو نوع اکستراکتور دستی و برقی وجود داشته اند و برای خارج نمودن عسل از شان ها مورد استفاده قرار گرفته اند.
برای آگاهی از قیمت انواع بهترین و استانداردترین لوازم زنبورداری، می توانید با عرضه کنندگان و نمایندگان معتبر در این حوزه ارتباط داشته باشید و خریدی بدون دغدغه از کیفیت و قیمت این لوازم را تجربه نمایید.