چقدر شرایط بسته بندی عسل مهم بوده است؟ آیا شکرک زدن این عسل ها، نشانه
تقلبی بودن آن است؟ کارخانجاتی در استان لرستان، امکان وجود بهترین و
ارزانترین عسل را در بازارها فراهم نموده اند.
با توجه به اینکه عسل دارای ترکیبات مهمی چون انواع مواد مغذی و ویتامین ها مانند ویتامین k و تیامین بوده و دارای قندهایی چون ساکارز، گلوکز و فروکتوز می باشد، باید گفت یکی دیگر مهم ترین مواد موجود در آن، درصد معینی آب بوده است. اما وجود آب در این محصول، چه مزیتی داشته است؟
عسل را که می توان یک محلول ترکیب در آب نیز نامید، به سبب داشتن این ماده مهم، دارای ویژگی دیر فاسد بودن هست که این ویژگی سبب نگه داری و حمل آسان در بسته بندی های گوناگون را شامل بوده است. اگرچه که بسته بندی در شرایط کاملا بهداشتی و استاندارد، یکی از عوامل مهم در کیفیت و حتی قیمت آن بوده، اما آیا امکان آن وجود داشته تا این نوع عسل را با قیمتی ارزانتر تهیه نمود؟
نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر عسل تولیدی استان لرستان، که با کارخانجات معتبر در تولید و بسته بندی انواع عسل ارتباط داشته اند و یکی از مرغوبترین عسل تولیدی در کشور را در اختیار دارند، این امکان را فراهم نموده اند تا انواع بهترین و باکیفیت ترین عسل تولیدی را با قیمتی ارزان تهیه نمایند.
لازم به ذکر است عسل های موجود به سبب خاصیت تبلوری که دارند، امکان شکرک زدن آنها وجود داشته و باید بدانید که این عامل نشانه تقلبی بودن عسل نبوده است و برای از بین بردن شکرک، کافیست شیشه مربوط به نگهداری عسل را در آب جوش برای مدتی قرار داد.