گرده گل یکی از انواع ارزشمندترین و مهم ترین مواد تغذیه ای زنبورها در کندوهای عسل بوده که امروزه با توجه به خواص دارویی آن، با کیفیتی مطلوب و مرغوب در مراکز پخش معتبر آماده عرضه می باشد.
بله گرده گل در کنار مواد دیگری چون عسل و ژل رویال، از دیگر مواد ارزشمند برای تغذیه زنبورهای عسل بوده که از انواع گل های گیاهان دارویی و معطر در مراتع و کوهستان ها جمع آوری گردیده است.
در حال حاضر انواع گرده ی گل به خصوص گرده گل زنبورعسل، به صورت پودرهایی در بسته بندی های در وزن های گوناگون، با قیمت هایی متفاوت در بازار، توسط مراکز پخش معتبر به فروش می رسد.
شایان ذکر است که گرده گل، دارای رنگ های متنوعی چون زرد، قرمز و یا قهوه ای می باشد و امروزه خواص منحصربفرد تغذیه ای آن، سبب اهمیت آن در تغذیه انسان ها نیز شده است.

'گرده گل زنبورعسل

باید بدانید که گرده گل، سرشار از انواع مواد آلی و ویتامینی مورد نیاز بدن انسان بوده که ارزش غذایی بسیار بالایی را با خود به همراه داشته است و می تواند در درمان بیماری های چون پروستات و آلرژی در افراد گوناگون موثر باشد.
لازم به ذکر است که گرده گل، دارای میزان کالری بسیار بالایی می باشد که مصرف پودر آن برای ورزشکاران و بدنسازان می تواند بهترین میان وعده غذایی باشد و انرژی بخشی و توانمندی لازم را به آنان هدیه دهد.

چگونه گرده گل را مصرف کنیم؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می توان گرده گل را در مرغوبترین نوع خود تهیه نمود و روش های مصرف آن، چگونه بوده است؟
باید گفت که گرده گل، امروزه به صورت پودرهایی توسط عرضه کنندگان معتبر در بازارهای کشور به فروش می رسد و کافیست این عرضه کنندگان را از طریق ارتباط داشتن با کارشناسان در این حوزه بشناسید.
و اینکه از بهترین روش های مصرف گرده گل، می تواند به صورت پودر مخلوط با عسل، مخلوط با آب و یا به عنوان کپسول های خوراکی مصرف گردد که گفتنی است مصرف آن در صبحانه بیشترین تأثیر را دارا بوده است.