آیا می دانید که انواع کندوهای جدید زنبورعسل کدام ها بوده و چگونه قابل خریداری می باشند؟ چگونه می توان از قیمت فروش این کندوها و ویژگی های آنها آگاهی پیدا نمود؟
امر پرورش زنبورهای عسل و زنبورداری، یکی از مشاغل بسیار پراهمیت در دنیای امروزی بوده که بدون شک یکی از مهم ترین ملزومات پرداختن به این امر پرارزش، تهیه لوازم و تجهیزات این امر می باشد که قطعا کندوی عسل از مهم ترین آنها می باشد.
حال با توجه به اینکه استفاده از کندوهای بومی و قدیمی، به نوعی منسوخ گردیده، کدام یک از انواع کندوهای عسل جدید را می شناسید و تفاوت های آنها چه بوده است؟

انواع کندوعسل تولید شده

امروزه دیگر خبری از کندوهای قدیمی با ساخت به صورت گلی و یا سفالی نیست و تولیدکنندگان توانسته اند انواع کندوهای جدید جعبه ای در دو نوع کندوهای چوبی و کندوهای پلاستیکی را تولید نمایند و امروزه استفاده از این نوع کندوها در اکثر مناطق کشور نیز متداول بوده است.
کندوهای زنبورعسل، به نوعی محل زندگی بیش از هزاران نوع زنبورهای نر زنبورهای کارگر و یک نوع زنبور ملکه در یک کلنی آن بوده که از همین کندوها می باشد که فرآورده های بسیار ارزشمندی تولید شده و امروزه تجارتی پرارزش و البته پرسود تلقی گردیده است، چرا که سلامت انسان ها را به همراه داشته است.
حال شاید شما هم نمی دانید که استفاده از کدام نوع کندو برای کارآیی شما مناسب باشد. بنظر شما تفاوت کندوی چوبی و پلاستیکی چه بوده است؟

کندوی چوبی بخرم یا پلاستیکی؟

همانطور که متوجه اهمیت وجود یک کندوی خوب زنبورعسل شدید و باید باز هم بدانید که وجود یک کندوی خوب می تواند فرآورده ای در طبیعی ترین و مرغوب ترین نوع خود را به ثمر بیاورد، آیا کندوی چوبی بهتر است یا پلاستیکی؟
باید گفت که درست است که این نوع کندوها با هم تفاوت هایی را دارا بوده اند، اما در واقع تا زمانی که از این کندوها بهره نبرید و میزان کارآیی آنها را امتحان نکنید، نمی توانید به طور قطع به یقین کندوی مناسب تر را انتخاب نمایید.
اما می توان موارد ذیل را در جهت مقایسه کندوهای چوبی و پلاستیکی ذکر نمود و تصمیم خرید را به خودتان واگذار نمود.

  • کندوهای پلاستیکی به سبب سبکی وزنی که داشته اند، می توانند مناسب تر باشند، اما با توجه به قیمت بالای این کندوها و با توجه به امر اقتصادی تولیدکنندگان، کندوهای چوبی بیشتر بهره برده شده است.
  • کندوهای پلاستیکی قابلیت نطافت و شستشو را داشته اند و از طرفی قابلیت دارا بودن درب ها و قاب هایی چوبی را دارا بوده اند.
  • کندوهای پلاستیکی مقاو تر بوده و در برابر آسیب هایی از حشرات موذی مانند موریانه ها در امان بوده اند که در مقابل کندوهای چوبی از این مورد مصون نبوده اند.

و برخی دیگر از تفاوت هایی که میان این دو کندو وجود داشته است. امروزه با توجه به رونق داشتن بحث زنبورداری در استان هایی از کشور مانند لرستان، همدان و کردستان، تهیه انواع کندوهای جدید می تواند از طریق ارتباط داشتن با مراکز فروش و نمایندگی های این استان ها در سراسر کشور، امری آسان باشد و مشتریان در سایر استان ها نیز می توانند از خرید به شیوه اینترنتی نیز بهره ببرند و با مشاهده ویژگی ها و قیمت های انواع کندوهای تولید شده و موجود در سایت هایی معتبر، خریدی آگاهانه و حتی بدون اتلاف وقت را تجربه نمایند.