امروزه وجود نمایندگی های پخش معتبر انواع عسل گیاهی استان لرستان، دیگر
دغدغه و نگرانی را برای تهیه عسلی اصل در مصرف کنندگان این محصول، از بین
برده است.
عسل یکی از فرآورده های حاصل شده از شهد بهترین و معطرترین گیاهان موجود در مراتع و جنگل ها بوده که به دلیل داشتن مواد معدنی و انواع ویتامین ها و قندهایی طبیعی مانند ساکارز و گلوکز، می تواند یکی از پرارزش ترین مواد غذایی و دارویی لقب بگیرد که مصرف کنندگان بسیاری را در کشور ما داشته است.
مصرف روزانه عسل می تواند در تقویت حافظه، تقویت دستگاه گوارش و پیشگیری از سردردهای شایع در افراد بسیار زیاد موثر باشد. اما همواره نگرانی تهیه عسلی اصل در بین مصرف کنندگان وجود داشته و افراد عمدتا نمی توانند عسلی اصل را از عسل مصنوعی و تقلبی تشخیص دهند.
حقیقتا باید گفت که تشخیص اصل یا تقلبی بودن عسل، در آزمایشگاه های غذایی امکان پذیر بوده اما روش هایی تجربی برای این امر وجود داشته است. می توان گفت عسلی اصل بوده که در ابتدا طعم خوش گیاهان را داشته باشد و سپس اینکه رنگی کهربایی داشته و کش بیاید و هنگام ریختن عسل در آب، شاهد ته نشین شدن آن نباید باشید.
امروزه تهیه بهترین عسل تولیدی در کشور ما، که عسل لرستان نام دارد، توسط نمایندگی های فروش معتبر این محصول امکان پذیر گردیده و مشتریان می توانند با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.