آیا می دانید که امروزه نمایندگی های عرضه مستقیم انواع عسل طبیعی به خصوص عسل چهل گیاه مرغوب، آمادگی ارائه محصولات خود را با قیمت و کیفیت مناسب داشته اند؟


عسل طبیعی
و خالص، از مواد غذایی و دارویی ارزشمند شناخته شده از روزگاران کهن می باشد که در آن زمان ها با نام عربی خود یعنی انگبین شهرت داشته و از همان دوران از خاصیت فیزیکی عسل مانند ضدآلودگی و ضدباکتریایی، در درمان زخم ها و سوختگی های پوستی بهره برده شده بود.
باید اشاره داشت که امروزه در کشور ایران، اکثر مناطق موجود در استان ها، استعداد قابل قبولی را از نظر وجود انواع پوشش گیاهی دارا بوده اند و توانسته اند دارای زنبورداران و تولیدکنندگان معتبر عسل باشند.
گفتنی است که مشاورین تغذیه و گوارش، همواره مصرف عسل را به سبب ترکیبات مهم تشکیل دهنده آن مانند، آب، املاح معدنی، ویتامین ها و کربوهیدرات توصیه نموده اند و خواص درمانی و تغذیه ای بسیاری را برای آن برشمرده اند.
حال آیا می دانید که عسل چهل گیاه، یکی از انواع عسل های تولید شده در فصل بهار بوده که می تواند خواص درمانی منحصربفردی را دارا باشد؟

عسل چهل گیاه چیست؟

در ابتدا لازم به ذکر است که در فصول مختلف سال، به سبب وجود انواع گیاهان غالب در مناطق متعدد کشور، انواع عسل های تک گل یا تک شهد تولید و عرضه می گردد. اما در فصل بهار که تنوع گیاهان پرشهد به وفور در مناطق کوهستانی و مراتع وجود داشته است، عسلی از چندین شهد گل های گیاهان تولید شده است که همان عسل چهل گیاه یا چندگیاه نام گرفته است.
شایان ذکر است که با توجه به منطقه ی تولید انواع عسل طبیعی، عسل چهل گیاه تولید شده، از نظر طعم، مزه و حتی رنگ می تواند متفاوت باشد . برای استان های گوناگون می توان گفت که عسل چهل گیاه تولید گردیده ترکیبی از خواص انواع عسل های طبیعی ذیل را دارا بوده است:
عسل آویشن، عسل مرکبات، عسل زرشک، عسل گون، عسل کنار، عسل گشنیز، عسل سیاه دانه، عسل جعفری، عسل یونجه و غیره.

عسل چهل گیاه

خواص درمانی عسل چهل گیاه

همانطور که متوجه شدید، عسل چهل گیاه که می تواند ترکیبی از انواع عسل های طبیعی را دارا باشد، توانسته خواص منحصربفرد درمانی را با مصرف روزانه برای افراد دارا باشد. این خواص عبارتند از:

  • عسل چهل گیاه کاهش دهنده فشار خون بوده و می تواند تصفیه کننده خون و خونساز باشد.
  • ضدنفخ و مفید برای درمان گرفتگی عروق و ناراحتی های روده.
  • ضدسرفه و نرم کننده سینه.
  • بهبود تنگی های نفس و ضدصرع و تشنج.

با توجه به اینکه همه شما می دانید این تنها مصرف عسل طبیعی و مرغوب هست که می تواند خواص درمانی شگفت انگیزی را برای درمان اکثر بیماری ها دارا باشد و در مقابل اینکه به جرئت می توان گفت انواع عسل های تقلبی و صنعتی در بازار هم وجود داشته، آیا تهیه عسلی اصل و مرغوب، تلاش در شناخت مراکز معتبر و عرضه کنندگان آن را نمی طلبد؟
برای ارتباط داشتن با عرضه کنندگان انواع عسل طبیعی و مرغوب به خصوص عسل چهل گیاه ناب، می توانید با کارشناسان و مشاورین این حوزه در نمایندگی های معتبر سراسر کشور، مشورت هایی را صورت دهید.