عسل طبیعی سوغات کدام استان ها بوده است؟ آیا از عسل تولیدی استان لرستان
چیزی شنیده اید؟ کدام نمایندگی های خاص این استان در این حوزه معتبر هستند؟
باید به جرئت ادعا نمود که نقش محصولات و فرآورده های گیاهی در زندگی انسان ها بسیار پررنگ بوده، به خصوص در دنیای امروزی که متأسفانه شاهد وجود برخی عادت های نادرست غذایی و ورود برخی مواد مضر شیمیایی به مواد غذایی و دارویی بوده اید.
امروزه متخصصین و مشاورین تغذیه طی آزمایشاتی به این نتیجه دست یافتند که عسل، این ماده غذایی و دارویی بسیار مفید، می تواند جایگزین بسیاری از مواد شیرین مضر مانند قند و شکر گردد و بتواند نقش درمانی فوق العاده ای را ایفا نماید.
همواره نکته مهمی که در تهیه عسل با آن مواجه می شوند، عدم شناخت عسل اصل بوده و یا اینکه اصلا مراکز فروش معتبر آن را هم نمی شناسند. آیا می دانید استان لرستان یکی از پایگاه های مهم در صنعت تولید عسل در کشور ما بوده است؟
بله امروزه در کشور ما استان هایی چون اردبیل، کردستان، اصفهان و لرستان عسل را به عنوان یکی از سوغات های پرارزش خود می دانند و در این زمینه رقابت خوبی داشته اند، اما در این بین استان لرستان توانسته با درصد بالای مرغوبیت عسل، رتبه اول را در میان این استان ها داشته باشد.
استان لرستان دارای طبیعتی مناسب در مراتع و کوهستان های خود بوده و با داشتن زنبوردارانی مستعد توانسته عسل ناب و اصل را از طریق نمایندگی های معتبر خود، در سراسر کشور عرضه نماید.
این نمایندگی ها با هدف رفع نگرانی افراد پیرامون تهیه عسلی طبیعی و اصل، همواره تلاش خود را در یکسان سازی قیمت و کیفیت ارائه عسل گیاهی و دارویی این استان نموده اند. برای آشنایی بیشتر با این نمایندگی ها، می توانید از طریق راه های ارتباطی داده شده با آنها در ارتباط باشید.