عسل هفت برج خارون دانش‌، تجربه، طبیعت

میزان ساکاروز عسل طبیعی چقدر است؟

ساکاروز عسل چیست؟ در ساختار عسل چه تعداد قند وجود دارد؟ میزان ساکاروز عسل طبیعی چقدر است؟ آیا میزان ساکاروز عسل با مرغوبیت و خالص بودن عسل در ارتباط می باشد؟
در ساختار عسل سه نوع قند وجود دارد، قند های: ساکاروز، فروکتوز و گلوکز. قند ساکاروز مهمترین قند موجود در عسل است که هر چقدر ساکاروز عسل کمتر باشد آن عسل مرغوب تر است. عسل مایعی است که توسط زنبور عسل از مکیدن شهد گل ها و گیاهان به دست می آید. در واقع عسل یک ماده غذایی است و در حالی که حالت اسیدی دارد به دلیل شیرین بودن آن، PH عسل 3.7 تا 4.5 است. درصد ساکاروز در انواع عسل طبیعی متفاوت است. ساکاروز عسل طبیعی حدود 2.5 درصد یا کمتر است. عسل گون، عسل گشنیز، چند گیاه، قنقال و اقاقیا دارای ساکاروز کم هستند. بعضی از عسل ها حتی ساکاروز کمتر از یک درصد دارند. اما عسل های کنار و مرکبات در صورتی که طبیعی باشند ساکاروز بالای 5 درصد دارند. در این مرکز فروش الکترونیکی عسل هایی با ساکاروز پایین و کیفیت و مرغوبیت بالا با قیمت های مناسب عرضه می شود.

توسط |2017-02-07T20:36:00+03:3019 بهمن 1395|عسل|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ساکاروز عسل طبیعی چقدر است؟

میزان ساکاروزی که برای یک عسل طبیعی می توان در نظر گرفت چقدر است؟ و بهترین این تولیدات باید با ساکاروز چند درصد باشند؟
معمولا ساکاروز عسل با توجه به نوع شهد مورد مصرفی زنبور عسل و میزان شربتی که به آنها داده می شود متفاوت است. مرغوب ترین عسل با ساکاروز زیر 3 درصد می باشد که در ایران تولید و فرآوری می شود. البته بعضی از عسل ها به دلیل شهد خاص گل یا گیاه مورد مصرف می تواند با ساکاروز بالا تولید شود مثلا عسل کنار را نمی توان با ساکاروز زیر 6 درصد تولید کرد. ساکاروز در تمامی گل ها و گیاهان موجود بوده که زنبور با افزودن آنزیم هایی آن را به گلوکز و فروکتوز تبدیل می کند. اگر ساکاروز عسل بالای 8 درصد باشد نشان دهنده اضافه نمودن شکر با اسید هیدرولیز شده به آن است.


توسط |2016-11-12T18:54:00+03:3022 آبان 1395|عسل|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا