یک کندو عسل پلاستیکی چه مشخصات و ویژگی هایی را دارا می باشد؟ چگونه می توان از قیمت انواع کندوهای پلاستیکی موجود در بازار آگاهی پیدا نمود؟
در زمان های قدیم، کندوهای بومی از جنس گل، سفال و حلب، مورد استفاده زنبورداران قرار می گرفت و از همان زمان ها صنعت زنبورداری از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و نقش موثری را در سلامت افراد جامعه داشت.
اما باید گفت که امروزه در بسیاری از زنبورداری های دنیا و حتی در کشور ما، بیشترین بهره برداری از کندوهای مدرن و جدید صورت گرفته و گاها دیده شده که برخی از زنبورداران از کندوهای بومی هم بهره برداری هایی را صورت داده اند.
امروزه ساخت انواع کندوهای جدید جعبه ای در دو نوع کندو عسل پلاستیکی و کندو عسل چوبی، یکی از پیشرفت هایی مهم در صنعت زنبورداری بوده که توانسته آسانی در مواردی چون حمل و نقل و بازدید کندوها را به ارمغان بیاورد.
کندوهای پلاستیکی به تازگی پا به عرصه زنبورداری گذاشته اند و می توانند دارای مشخصات و مزیت هایی نسبی در برابر کندوهای چوبی داشته باشند.

کندو عسل پلاستیکی

مشخصات کندو عسل پلاستیکی

بله یکی دیگر از انواع کندوهای جدید، کندوهای پلاستیکی بوده اند که امروزه مورد استفاده زنبورداران در شرایط دمایی خاصی می باشند و می توانند مشخصات ذیل را دارا باشند:

  • کندوهای پلاستیکی مقاومت بالایی را در برابر حرارت، رطوبت و حمله حشرات موذی چون موریانه داشته اند.
  • کندوهای پلاستیکی قابل شست و شو و ضدعفونی کردن بوده اند.
  • در ساخت این کندوها می توان از قابها و طبقات چوبی استفاده کرد.
  • عمدتا این نوع کندوها از وزن سبکی برخوردار می باشند و امکان حمل و نقل آسانی را داشته اند.

با توجه به اینکه گفته می شود کندوهای پلاستیکی از قیمت بسیار بالایی در بازار برخوردار بوده اند، شما می توانید با در ارتباط بودن با نمایندگی های معتبر فروش انواع کندوهای مدرن، بهترین کندو پلاستیکی مناسب برای زنبورداری خود را با قیمتی مناسب خریداری نمایید.