آیا برای دیابتی ها هم عسل مخصوصی وجود داشته است؟ کدام مراکز فروش در زمینه عرضه انواع عسل دیابتی، معتبر بوده اند؟ انواع عسل ناب و درجه یک موجود در بازار، چه قیمتی را دارا بوده است؟
عسل طبیعی که یکی از فرآورده های ناب تولید شده توسط زنبورعسل بوده، امروزه از محبوبیت خاصی میان تمامی مردم جهان برخوردار بوده و همواره خواص تغذیه ای و درمانی آن، شامل حال تمامی انسان ها گردیده و به خصوص در دنیای امروزی به وجود همچین ماده ی ارزشمند، بیش از پیش احساس نیاز گردیده است.
خوشبختانه در کشورمان شاهد تولید انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی بوده ایم که هر یک می توانند خواص منحصربفرد خود را دارا باشند. اما همواره نکته ای که برای بسیاری از افراد از جمله دیابتی ها مورد سوال بوده، وجود مواد قندی موجود در ترکیبات عسل می باشد.
لازم به ذکر است که اگر عسل، طبیعی و کاملا خالص باشد، تمامی ترکیبات و مواد قندی موجود در آن نیز همان مواد قندی ساده موجود در شهد گل های گیاهان مانند فروکتوز و گلوکز بوده که گفتنی است هیچ ضرری را دارا نبوده اند. شاید تنها مسئله، وجود درصد متفاوتی از ساکارز در ترکیبات تشکیل دهنده انواع عسل های طبیعی بوده است.
گفتنی است که به طور میانگین، انواع عسل های طبیعی، دارای 5 درصد ساکارز می باشند. این نکته منجر شده تا به بیماران دیابتی، مصرف عسل تنها با مجوز پزشک و با محدودیت هایی صورت بگیرد.
اما آیا می دانید که مناسب ترین عسل برای بیماران دیابتی نیز امروزه در کشور تولید می گردد؟ آیا مراکز فروش معتبر این نوع عسل را می شناسید؟

عسل دیابتی

مصرف عسل برای دیابتی ها

باید گفت که تنها این افراد دیابتی بوده که کمی با محدودیت پیرامون مصرف عسل مواجه بوده اند و اکثر افراد دیگر جامعه، در سنین متعدد و طبع های گوناگون، هیچگونه محدودیتی را پیرامون مصرف عسل طبیعی نداشته اند و تنها باید در انتخاب و تهیه عسل طبیعی دقت لازم را صورت دهند.
همواره افراد دیابتی که امروزه متأسفانه تعدادشان هم در دنیا رو به افزایش بوده، از مصرف مواد قندی و شکردار پرهیز نموده اند، و پزشکان به هیچ وجه اجازه مصرف بیش از حد مواد قندی مضر را به آنان نداده اند.
اما با توجه به اینکه امروزه به جرئت می توان ادعا نمود که جایگزین نمودن عسل طبیعی با مواد قندی مضر، که هم مقوی بوده و دارای مواد قندی شیرین نامضر می باشد، بهترین راهکار برای تمامی افراد بوده، و جالب است بدانید که امروزه عسل هایی مخصوص بیماران دیابتی تولید گردیده است.
گفتنی است که انواع عسل های طبیعی مخصوص دیابتی ها، عسلی با درصد پایینی از ساکارز بوده که عمدتا این درصد را تا پایین یک درصد می دانند.
جالب است بدانید که از جمله عسل های مفید برای بیماران دیابتی که درصد قابل قبولی از ساکارز را داشته اند، عسل آویشن و عسل شوید بوده که امروزه شاهد تولید آنها در کشورمان هستیم.
لذا توصیه می گردد که هم بیماران دیابتی و هم دیگر مصرف کنندگان عسل، تلاش خود را پیرامون شناخت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان معتبر عسل در کشور نمایند تا عسلی اصل را با قیمت مناسبی هم خریداری نمایند.