آیا شکرک زدن عسل در داخل بسته بندی هایش، نشان از نامرغوب بودن عسل است؟ قیمت انواع عسل بسته بندی شده در وزن های گوناگون، چه نرخی را در بازارهای خرید و فروش سراسر کشور داشته است؟
شاید بتوان به جرئت ادعا نمود که مرحله بسته بندی عسل در شرکت های خاص، یکی از مهم ترین مراحل عرضه عسل به بازار است و اگر بسته بندی عسل به خوبی و در بهترین شرایط صورت نگیرد، نمی توان انتظار فروش بیشتر و جذب مشتریان بیشتری را داشت.
نکته ای که قابل ذکر بوده، بحث نگه داری و حمل و نقل آسان انواع عسل طبیعی به واسطه وجود درصد معینی آب در ترکیبات عسل بوده که در حال حاضر عسل طبیعی، سخت فاسدترین و یا دیرفاسدترین ماده ی غذایی شناخته شده در دنیا لقب داشته است.
لذا با توجه به اینکه عسل تحت شرایط بسیار سختی فاسد می گردد، پس بحث بسته بندی آن با نگرانی کمتری پیرامون فاسد شدن صورت می گیرد، اما خب باید شرایطی کاملا استاندارد و بهداشتی برای این امر فراهم باشد.

بازار عسل

چگونگی بسته بندی عسل

در دنیای امروزی، بسیاری از شرکت های معتبر اقدام به بسته بندی انواع عسل طبیعی نموده اند که باید در شرایطی کاملا ایده آل و استاندارد صورت بگیرد. گفتنی است که امروزه با استفاده از دستگاه هایی مخصوص، انواع عسل طببیعی در ظروف پلاستیکی و شیشه ای مورد بسته بندی واقع گردیده اند.
ظروف شیشه ای بسته بندی عسل، عمدتا در وزن های نیم کیلویی یا یک کیلویی بوده و باید به دور از هرگونه بو، مواد و ذرات خارجی، مقاوم در برابر رطوبت بوده و به آسانی قابل خالی و پر شدن باشد.
شایان ذکر است که امروزه استفاده از ظروف پلاستیکی هم در بسته بندی عسل متدوال شده که از قیمت مناسب تر و هم از وزن سبک تری برخوردار می باشد.
شاید مسئله ی مهمی که در برخی از انواع عسل های بسته بندی شده وجود داشته، شکرک زدن عسل می باشد و اغلب افراد به اشتباه تصور می کنند که این امر نشان از تقلبی بودن عسل می باشد!
اما باید گفت که رس بستن و یا شکرک زدن عسل طبیعی، به سبب خاصیت تبلور مواد قندی موجود در عسل بوده که به هیچ وجه نمی تواند نشان از تقلبی بودن آن باشد و به عبارت دیگر، این عسل طبیعی هست که شکرک می زند.
گفته می شود که در بسیاری از کشورهای اروپایی، عسل رس بسته و شکرک زده از قیمت بالاتری برخوردار بوده و مشتریان خاص خود را داشته است.
خوشبختانه امروزه در کشورمان شاهد وجود تولیدکنندگانی معتبر از انواع عسل طبیعی مانند استان هایی چون لرستان، کردستان، اردبیل، همدان و اصفهان بوده ایم که توانسته اند در زمینه صادرات و پخش انواع عسل بسته بندی شده، موفق باشند.
در حال حاضر این تولیدکنندگان معتبر توانسته اند با حذف واسطه ها، انواع عسل طبیعی را در قیمت واقعی خود به فروش برسانند و همواره هدف آنان، تبدیل مشتریان ثابت به مشتریان باایمان بوده است.
برای داشتن لیست قیمت انواع عسل بسته بندی شده موجود در بازارهای سراسر کشور، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط داشته باشید.