زهر زنبورعسل چه ترکیبات و خواص درمانی و پزشکی برای انسان ها داشته است؟ آیا می دانید که امروزه کدام مراکز فروش، انواع زهر خشک زنبورعسل را با قیمت خوبی به فروش رسانیده اند؟
یکی از گران قیمت ترین و شناخته شده ترین فرآورده های زنبورعسل، که از گذشته تا به امروزه خواص درمانی و پزشکی آن شامل حال افراد گریده، زهر زنبورعسل می باشد و توانسته ارزشمندی دیگر محصولات و فرآورده های زنبورعسل را به دنیا، بشناساند.
زهر زنبورعسل توسط غدد زهرساز در زنبورهای کارگر از همان روزهای ابتدایی تولد آنها، شروع به ترشح می کند و پس از گذشت 19 الی 20 روز، فرآیند ترشح زهر، توقف می گردد.
گفتنی است که زهر یا نیش زنبورعسل، زرد رنگ بوده و دارای مزه ای تلخ می باشد و چیزی بیش از 80 درصد ترکیبات آن را آب تشکیل داده که بیش از 8 نوع پروتئین در ترکیباتش شناسایی شده است.
از جمله ترکیبات مهم موجود در زهر زنبورعسل، می تواند به موارد ذیل اشاره داشت:

  • پپتیدها: ملیتین، پپتید MCD، سکا پین، آدولا پین.
  • آنزیم ها: هیا لورونیداز، اسید فسفا تاز.
  • آمین های بیوژنیک: لکورتین، هیستامین.

حال آیا می دانید که هم در گذشته و هم امروزه، از زهر زنبورعسل چه کابرد درمانی شده است؟ آیا می دانید که زهر زنبوعسل امروزه چگونه استخراج می گردد؟

زهر زنبورعسل

استخراج زهر زنبورعسل و خواص آن

گفتنی است که امروزه زنبورداران با استفاده از دستگاه هایی به نام دستگاه زهرگیر زنبورعسل، توانسته اند بدون کوچکترین آسیبی به زنبورها، زهر و نیش آنها را استخراج کنند و امروزه در پزشکی، این ماده را مورد اهمیت واقع گردانیده اند.
شایان ذکر که این دستگاه ها، دارای یک شوکر بوده اند که در واقع با ایجاد شوک به زنبورها، آن ها را وادار به نیش زدن کرده و سپس توانسته اند زهر را استخراج کنند.
با توجه به اینکه زهر زنبورعسل دارای بوی خاصی بوده و در معرض هوا، دارای خاصیت اسیدی می باشد، بلافاصله پس از استخراج، خشک می گردد و امروزه در بازارها هم به صورت خشک شده به فروش رسیده است.
لازم به ذکر است که هم در گذشته و هم امروزه، زنبوردرمانی از نامی آشنا برخوردار بوده و از زهر زنبورعسل در درمان آرتروز، رماتیسم و دردهای مفصلی بهره برده اند.
شاید بتوان امروزه نقش زهر زنبورعسل را در درمان بیماری با علت نامعلوم MS اشاره کرد که خب از جمله فواید مفید زنبوردرمانی در این روزها بوده است.
برای آنکه زهر خشک زنبورعسل را با قیمت خوبی خریداری کنید، می توانید با کارشناسان و مشاورین فروش انواع محصولات زنبورعسل در کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.