آیا از کاربردهای موم عسل و فواید آن در صنایع گوناگون، چیزی می دانید؟ امروزه از کدام مراکز معتبر خرید محصولات زنبورعسل، می توانیم مورد زرد خالص عسل طبیعی را با قیمت خوبی خریداری کرد؟
امروزه انقدر صنعت زنبورداری از نقش های مهمی در جامعه برخوردار بوده که به جرئت می توان این صنعت را، جز ارزشمندترین صنایع موجود در دنیا لقب داد که در کشور پراستعداد و غنی از مناطق مستعد و پر تنوع در پوشش گیاهی، می تواند از رونق بسیار خوبی برخوردار باشد.
فرآورده هایی چون عسل طبیعی، گرده گل و ژل رویال، نقش مهمی را در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه داشته اند و فرآورده هایی چون موم و بره موم نیز علاوه بر این نقش مهم، توانسته اند در صنایع گوناگونی، مورد بهره برداری قرار بگیرند و ارزشمندی این صنعت را دو چندان کنند.
موم عسل ماده ای زرد رنگ، با ترکیباتی مفید از انواع مواد فرار، اسیدهای اشباع شده و نشده، استرهای اشباع شده و نشده و انواع کربن های آزاد دانست که این ماده را، به غیرقابل تجزیه ترین و مستحکم ترین ماده ی موجود در طبیعت تبدیل نموده و توانسته در صنایع گوناگونی، مورد استفاده قرار بگیرد.
گفتنی است که موم عسل، دارای بیش از 200 ترکیبات گوناگون بوده که از این میان، بیش از 40 ترکیب، به خوشبو کردن موم عسل کمک شایانی نموده اند. از جلمه خواص فیزیکی مهم موم عسل، می توان به نقطه ذوب بالا و مقاومت آن در برابر حرارت، رطوبت و انواع فشارهای مکانیکی، اشاره نمود که این ماده را ارزشمند در صنایع گوناگون داشته است.

موم زرد

کاربردهای امروزی موم عسل

همانطور که متوجه ترکیبات و خواص منحصربفرد موجود در موم خالص عسل شدید، باید گفت که در صنایع گوناگون امروزی، از موم عسل بهره های فراوانی را برده اند که در اینجا به برخی از آنها، اشاره شده است:

  • امروزه از موم عسل، برای شمع سازی و صنعت ریخته گری بهره برداری نموده اند.
  • در صنایع غذایی، از موم عسل به عنوان یک ماده ی نگهدارنده استفاده شده است.
  • صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، بیشترین سهم بهره برداری از موم عسل را داشته و در تولید لوازمی چون کرم ها، موبرها و لوسیون ها استفاده گردیده است.
  • در صنعت داروسازی و تولید انواع قرص ها، از موم عسل جهت روکشی برای قرص ها، استفاده شده که می تواند بلعیدن این داروها را سهل تر نماید.

مشتریان و تولیدکنندگان در صنایع گوناگون، می توانند خالص ترین و بهترین موم عسل را با قیمتی بسیار مناسب، از مراکز معتبر خرید محصولات زنبورعسل، خریداری کنند.