آیا می دانید که نشانه های یک عسل زنده و طبیعی چیست؟ آیا می دانید که در حال حاضر، کدام یک از مراکز فروش معتبر در کشور، انواع عسل زنده را با قیمت خوبی عرضه می نمایند؟
امروزه توسط محققان بسیاری در دنیا، پیرامون زنده بودن انواع مواد غذایی، آزمایشات و بحث های گوناگونی صورت گرفته و آنها معتقدند که مصرف یک محصول زنده و کاملا طبیعی، می تواند سلامت تغذیه ای انسان ها و پیشگیری از انواع بیماری ها را به دنبال داشته باشد.
موضوع زنده و یا طبیعی بودن، پیرامون عسل، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده، چرا که این ماده امروزه علاوه بر نقش تغذیه ای، نقش دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته و حتما باید کاملا طبیعی و خالص بوده تا بتواند خواص مفیدی را برای ارتقای سطح سلامت افراد، داشته باشد.
اما آیا می دانید که نشانه های طبیعی و یا زنده بودن یک عسل چیست و به چه عسلی زنده می گویند؟ آیا از خواص آن چیزی شنیده اید؟ چگونه می توان عسل زنده را خریداری کرد؟

عسل زنده

عسل زنده چیست؟

گفتنی است که عسل زنده، شباهت بسیاری با بدن انسان دارد، یعنی نسبت به گرما و سرما حساس بوده و از خود واکنش نشان می دهد. عسل زنده، در دمای پایین، رس بسته یا شکرک می زند و در درمان بالا کاملا رقیق و مایع می باشد.
شکرک زدن عسل در دمای پایین؛ کاملا نشان از زنده بودن عسل می باشد و این یعنی اینکه عسل به طور مستقیم توسط زنبورها و از شهد گل های گیاهان دارویی تولید و برداشت گردیده و تقلبی یا مصنوعی نمی باشد.
پس به طور کلی می توان گفت که عسل زنده یا عسل طبیعی، عسلی بوده که پس از برداشت از کندوهای عسل، بدون هیچ برودت، حرارت و افزودن موادی شیمیایی و یا اقدامات دیگر، به کارخانه های بسته بندی برده شده و بلافاصله نیز به بازار عرضه می گردد.
در واقع متأسفانه امروزه توسط برخی از تولیدکنندگان نامعتبر، عسل های حرارت دیده شده به بازار عرضه شده اند و یا با ناخالصی هایی چون آب و شکر و با درصد دخالت کمی از زنبورعسل به بازار عرضه شده اند که خب هیچگونه خاصیت مفیدی را نداشته و می توانند حتی مضراتی جدی را برای سلامت انسان ها، داشته باشند.
شایان ذکر که تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور، با مجهز بودن به آزمایشگاه های کنترل کیفی عسل، توانسته اند پس از برداشت عسل، مرغوبیت آن را مورد آزمایش قرار داده و پس از آنکه، زنده و یا طبیعی بودن عسل مشخص گردید، با نصب برچسبی بر روی بسته بندی آنها، عسلی شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش کرده اند که خب دیگر دغدغه ای هم برای مصرف کنندگان عسل هنگام خرید، باقی نمی ماند.
مصرف روزانه انواع عسل ارگانیک و کاملا طبیعی، می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را برای انسان ها دارا باشد و فقط کافیست مصرف کنندگان با شناخت طبع بدن خود، انواع عسل با طبع مناسب را انتخاب کرده و مصرف نمایند.
به طور کلی به تمامی افرادی که مشکلاتی چون، ناراحتی ها کلیوی، قلبی، گوارشی، کم خونی، سرطان، چاقی، اختلالات قاعدگی، کم خوابی، ضعف در اعصاب، میگرن، تشنج و کلسترول بالا دارند، توصیه شده تا روزانه مقدار یک تا سه قاشق چایخوری، از عسل طبیعی و زنده، مصرف کنند.
با توجه به وجود انواع بازارهای تبلیغاتی پیرامون عرضه عسل طبیعی و اصل، شما می توانید با کارشناسان و مشاورین مراکز فروش معتبر عسل ایرانی، بهترین و خالص ترین عسل طبیعی را با قیمت بسیار خوبی خریداری کنید.