آیا می دانید که با وجود انواع ژل رویال های وارداتی و با کیفیت پایین، چگونه می توان انواع ژل رویال عسل اصل و عالی ایرانی را در بازار، ثبت سفارش خرید با قیمت مناسب نمود؟
ژل رویال یا همان غذای سلطنتی زنبور ملکه، از جمله دیگر فرآورده ها و محصولات ارزشمند زنبورعسل نام داشته که امروزه با توجه به ترکیبات منحصربفردش، از خواص مفید دارویی و درمانی برای انسان ها برخوردار بوده است.
گفتنی است که در کندو عسل، ژل رویال توسط غدد هیپوفارین موجود در زنبورهای جوان کارگر، تولید شده تا به عنوان یک منبع سرشار از انواع مواد معدنی و پروتئین ها؛ رشد لاروها تا 4 روز اول زندگی و تغذیه ملکه تا پایان عمر را تضمین نموده باشد.
در واقع این تغذیه از ژل رویال سبب بروز ویژگی هایی آشکار در زنبور ملکه مانند، قدرت باروری، جثه زیبا و طول عمر بیش از 5 ساله ی آن شده است. اما آیا می دانید که مگر ترکیبات ژل رویال چه بوده که امروزه آن را به عنوان یکی از فرآورده های ارزشمند زنبورعسل با خواص مفید دارویی و درمانی دانسته اند؟

ژل رویال ایرانی

ترکیبات و خواص ژل رویال

بله باید گفت که ژل رویال، مایعی سفید مایل به زرد رنگ بوده که در کندو عسل، نقش بسیار مهم تغذیه ای را برای لاروها و به خصوص زنبور ملکه داشته است که با توجه به ترکیباتی خاصی که داشته، زنبورداران را مجاب به جمع آوری ژل رویال و عرضه به بازار نموده است.
شایان ذکر که زنبورداران، ژل رویال را پس از برداشت، به صورت پودرهای بسته بندی شده که گاها همراه با عسل طبیعی بوده را روانه بازارهای فروش محصولات زنبورعسل نموده اند.
اما گفتنی است که وجود ترکیبات منحصربفرد در ژل رویال، سبب شده تا مصرف مرغوبترین نوع این ماده همراه با عسل طبیعی خواص مفید دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد.
اسیدهای آمینه و چرب ضروری که از جمله مهم ترین آنها آرژین بوده، یکی از ترکیبات اصلی ژل رویال می باشد که توانسته اثرات مستقمیی را بر افزایش اسپرم و تخمک گذاری مردان و زنان نماید تا یکی از مواد مهم درمان کننده مشکلات نازایی و ناباروری لقب گرفته باشد.
استیل کولین نام دیگر ماده ی موجود در ترکیبات ژل رویال اصل بوده که توانسته در درمان مشکلات عصبی و پیشگیری از آلزایمر، تأثیرگذاری مثبتی را دارا باشد.
کلاژن هم که ماده ای موجود در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی بوده، در ترکیبات ژل رویال وجود داشته تا به عنوان اکسیر جوانی و نشاط پوست انسان ها هم از ژل رویال در تولید این محصولات، بهره برداری نمایند.
این نکته خالی از لطف نیست که بهترین طریقه مصرف ژل رویال، مصرف آن همراه با عسل طبیعی و به صورت زیر زبانی می باشد، چرا که در این صورت می تواند بهتر و سریعتر جذب خون گردد.
لازم به ذکر است که ژل رویال ماده ای بسیار حساس و زود فاسد بوده که خب شرایط نگهداری خاصی را دارا بوده و همواره توصیه شده تا در فریزر از آن نگهداری گردد. مصرف کنندگان ژل رویال هم باید دقت داشته باشند که از خرید ژل رویالی که در فضای باز نگهداری می گردد، خودداری کنند.
در حال حاضر خریداران ژل رویال ایرانی، می توانند با ارتباط داشتن با کارشناسان و مشاورین فروش انواع محصولات زنبورعسل ایرانی، هم به طور مستقیم و هم از طریق سایت های معتبر اینترنتی، نسبت به ثبت سفارش خرید خود، اقدام کنند و مطمئن باشند که خریدی بدون نگرانی از کیفیت و قیمت ژل رویال خواهند داشت.