آیا می دانید که مصرف عسل گون چه فوایدی را برای افراد داشته است؟ آیا می
دانید یکی از مراکز معتبر خرید انواع بهترین و ناب ترین عسل در کشور، مراکز
فروش عسل اصل لرستان می باشد؟
عسل، گرانبهاترین و پاک ترین ماده ی شناخته شده توسط بشر از گذشته تا به امروزه بوده و هست که تولید شده از شهد شیرین گل های انواع گیاهان مفید دارویی توسط زنبورهای عسل می باشد.
اما در اینجا یکی از انواع عسل های طبیعی و دارویی موجود و تولید شده در کشور با نام عسل گون معرفی گردیده که یکی از پرفروش ترین انواع عسل های تولیدی نیز لقب داشته و می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد.
در ابتدا باید گفت که گیاه گون، گیاهی علفی، با ارتفاع کمتر از 80 سانتی متر، دارای ساقه هایی به رنگ بنفش و گل هایی به رنگ ارغوانی و یا گاها آبی، که گفتنی است در ایران، بیش از 200 گونه گون روییده است.
عسل گون، از شهد شیرین گیاه گون تولید گردیده و رنگ زرد روشنی دارد، و در دسته انواع عسل های دارویی جای داشته که خواص درمانی بسیاری را نیز دارا بوده است.
مصرف عسل گون به مقدار کافی در روز می تواند ضدالتهاب پروستات، تقویت کننده اعصاب، مفید برای درمان ورم ها و دردهای چشمی باشد و شاید از مهمترین خواص آن می توان به خاصیت خونساز بودن آن اشاره داشت که یکی از عسل های مفید برای بیماران دارای کم خونی بوده است.

عسل گون تولیدی لرستان
بدون شک آمارها نشان دهنده آن بوده که امروزه در میان دیگر تولیدکنندگان عسل در کشور، استان لرستان به واسطه دارا بودن کوهستان ها و مراتعی غنی از انواع پوشش گیاهی مطلوب، توانسته رتبه اول را در حوزه مرغوبیت و اصل بودن عسل تولیدی دارا باشد.
یکی از انواع عسل های تولیدی در استان لرستان نیز که یکی از پرفروش ترین آنها در این استان بوده، عسل گون می باشد. لازم به ذکر است که در استان لرستان انواع عسل طبیعی و ناب، به خصوص عسل گون در بهترین شرایط تولید و در مراکز خرید معتبر قابل تهیه بوده است.