شرایط ویژه و محدود برای فروش انواع بهترین و ممتازترین عسل تولید شده در
کشور با نام عسل لرستان به صورت عمده و با نازلترین قیمت به وجود آمده است.
عسل طبیعی و اصل این روزها می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای انواع مواد قندی مضر در برنامه غذایی افراد باشد، چرا که عسل طبیعی، دارای قندهای ساده مونوساکاریدی چون گلوکز، فروکتوز و ساکارز می باشد که این ماده غذایی را به یکی از انرژی بخش ترین مواد شناخته شده تبدیل نموده است.
گفتنی است که مصرف عسل طبیعی ناب، با توجه به دارا بودن انواع مواد حیاتی بدن مانند مواد معدنی و ویتامین های مفید، می تواند در درمان اکثر بیماری ها و مشکلاتی چون گوارشی، قلبی و کم خونی بسیار زیاد موثر باشد.
اما مسئله ای که باقی می ماند، چگونگی تهیه عسل اصل و طبیعی در میان بازارهای گوناگون فروش عسل در کشور بوده که جالب است بدانید بیش از 50 درصد عسل های موجود در این بازارها، تقلبی بوده است.
در کشور، استان هایی چون همدان، کردستان، اردبیل و اصفهان توانسته اند در صنعت تولید عسل طبیعی نقشی را ایفا نموده باشند، اما به جرئت می توان ادعا نمود که استان لرستان، با دارا بودن طبیعتی بکر و پوشش گیاهی مستعد و غنی، رتبه اول را در مرغوبیت عسل تولیدی داشته و میزان تولید انواع عسل ناب خود را به چیزی بیش از 1500 تن در سال رسانیده است.
شایان ذکر است که در این استان، تولیدکنندگانی معتبر، با تولید انواع عسل شناسنامه دار و تست آن در آزمایشگاه های تخصصی خود، نیاز بازار را به وجود عسلی تضمینی و اصل، برطرف نموده اند. در استان لرستان انواع عسل گون، عسل آویشن، عسل کوهی یا وحشی، عسل چندگل و عسل شتیزه در مرغوبترین نوع خود تولید گردیده است.
برای آگاهی از شرایط فروش به صورت عمده و با قیمت مناسب تر، می توانید ارتباط مستقیمی با عرضه کنندگان عسل اصل لرستان داشته باشید.