عسل چندگل چگونه تولید شده و چه خواصی را دارا می باشد؟ آیا می توان مراکز
توزیع عسل خالص لرستان را از برترین عرضه کنندگان عسل در کشور دانست؟
عسل چندگل یا همان چندگیاه، نوعی عسلی طبیعی و ترکیبی از شهد انواع گل های گیاهان دارویی موجود بوده که می تواند خواص و ترکیبات گوناگونی را دارا باشد.
امروزه استان لرستان با توجه به طبیعتی خدادادی و مناسب در مراتع و کوهستان های خود، که غنی از انواع گیاهان دارویی مفید می باشد، توانسته تولیدکنندگانی معتبر در حوزه عسل ناب ایرانی را دارا باشد.
شایان ذکر است که در این استان انواع عسل گون، عسل آویشن، عسل کوهی یا وحشی، عسل شتیزه، عسل گزانگبین و عسل گشنیز تولید گردیده و عسل چندگیاه و یا چندگل لرستان هم، می تواند ترکیبی از دو یا چند عسل تولیدی در این استان را شامل باشد.
می توان گفت که عمدتا عسل چندگل تولیدی در هر استانی با توجه به انواع عسل موجودی در آن استان می تواند متفاوت باشد و حتی رنگ و طعم متفاوتی را داشته است.
لازم به ذکر است که مصرف عسل چندگل می تواند خواص منحصربفرد درمانی و دارویی را داشته باشد که می توان به برخی از آنها اشاره نمود:
خاصیت تب بری بالا، ضداسهال و یبوست، ضدسنگ کلیه و مثانه، درمان کننده میگرن، ضدپوکی استخوان، تقویت دستگاه گوارش و اعصاب.
در بازارهای امروزی فروش عسل، بدون شک توصیه می شود که با شناخت عرضه کنندگان و مراکز توزیع معتبر عسل، خریدی آسان و بدون دغدغه از قیمت و کیفیت عسل را تجربه نمایید.
در پایان باید اشاره داشت که استان لرستان این افتخار را داشته که با تولید انواع عسل دارویی و گیاهی در مرغوبترین نوع خود، رتبه برتر را در میان سایر تولیدکنندگان عسل در کشور دارا باشد.