آیا می دانید که با شناخت مراکز معتبر خرید در زمینه انواع محصولات زنبورعسل، می توانید بهترین و باکیفیت ترین ژل رویال ایرانی را با قیمت مناسبی خریداری کنید و ضامن سلامت خود باشید؟
شاید اکثر مصرف کنندگان عسل طبیعی، اصلا نمی دانند که به غیر از عسل، زنبورعسل فرآورده های دیگر داشته و هنگامی که پا به فروشگاه های تخصصی در زمینه فروش انواع عسل طبیعی می گذارند، تازه با نام انواع دیگر فرآورده های زنبورعسل، آشنا می شوند.
حال آیا می دانید که یکی دیگر از فرآورده های پرخاصیت و ارزشمند زنبورعسل، ژل رویال بوده که علاوه بر نقش تغذیه ای مفیدی که در کندو عسل داشته، می تواند برای افراد هم خواص درمانی شگفت انگیزی را دارا باشد؟ آیا اصلا می دانید که ژل رویال، چگونه تولید شده است؟

چگونگی تولید ژل رویال در کندو

باید گفت که ژل رویال مایعی سفید رنگ و با خاصیت ژلاتینی با دارا بودن ماده ای به نام کلاژن، توسط دو غده مغزی موجود در سر زنبورهای کارگر تولید شده که لاروها در چند روز اول زندگی خود از ژل رویال تغذیه نموده اند و زنبورهای ملکه که چیزی بیش از 6 سال عمر داشته، تا پایان عمر خود از ژل رویال تغذیه نموده اند.
پس می توان گفت که در واقع زنبورهای کارگر با تولید ژل رویال، بخش مهمی از نیاز پروتئینی و ویتامینی لاروها و زنبور ملکه در کندو عسل را تأمین نموده اند و جالب است بدانید که تغذیه ژل رویال برای لاروهایی که می خواهد بارور شده و در واقع به ملکه تبدیل گردند، بسیار زیاد مهم بوده است.
ژل رویال دارای ترکیباتی چون آب، کلاژن، انواع مواد آلی، مواد ویتامینی، اسیدهای چرب ضروی، استیل کولین و ماده ای به نام HAD10 بوده است که آزمایشات گوناگون نشان از خواص دارویی منحصربفرد این ماده ی ارزشمند دارویی داشته است.

ژل رویال ایرانی

خواص مصرف ژل رویال

همانطور که متوجه چگونگی تولید ژل رویال توسط زنبورهای کارگر و همچنین ترکیبات موجود در آن شدید، باید بدانید که امروزه در بازارها و فروشگاه های محصولات زنبورعسل، ژل رویال به صورت پودر خالص و یا به همراه عسل طبیعی موجود بوده و به عرضه رسیده است.
گفتنی است که امروزه کپسول هایی هم از ژل رویال تولید شده که عمدتا در کشورهای خارجی به فروش رسیده است. برای مصرف ژل رویال که بهترین روش آن، به صورت زیر زبانی بوده، می توان خواص درمانی ذیل را نام برد:

  • مصرف ژل رویال در درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید بوده است.
  • مصرف ژل رویال می تواند در افزایش حافظه و تقویت آن، بسیار زیاد موثر باشد.
  • اسیدهای آمینه و چرب ضروری موجود در ترکیبات ژل رویال، می تواند اثرات درمانی مثبتی را برای مشکلات نازایی و ناباروری در زنان و مردان به دنبال داشته باشد.
  • امروزه از ژل رویال در ساخت انواع لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده شده که می تواند خواص درمانی مفیدی را در مشکلات پوستی به همراه داشته باشد.
  • شایان ذکر است که ماده ای به نام HAD10 در ترکیبات ژل رویال، خواص ضدسرطانی مفیدی را به مصرف این ماده ی ارزشمند، بخشیده است.

شما می توانید با آشنایی و شناخت مراکز معتبر فروش انواع محصولات زنبورعسل، باکیفیت ترین ژل رویال ایرانی را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.