آیا می دانید که انواع کندوهای زنبورعسل مدرن و جدید کدام اند؟ چگونه می توان یک کندوی خوب را تهیه نمود؟ قیمت انواع کندوهای مدرن چگونه بوده است؟
در ابتدا باید این نکته را ذکر نمود، که عسل طبیعی و اصل، یکی از انواع فرآورده های مغذی و مقوی تولید شده از زنبورهای عسل بوده که در دنیا شناخته شده می باشد و به جرئت می توان گفت نقش یک کندوی عسل خوب و مناسب هم می تواند مورد چشم پوشی واقع نگردد.
شایان ذکر است که امروزه اکثر زنبورداران در دنیا و همچنین در کشور ایران، از انواع کندوهای جدید و مدرن، که به آنها کندوهای جعبه ای هم می گویند، بهره برده اند که در انواع کندوهای چوبی و کندوهای پلاستیکی بوده اند.
شایان ذکر است که امروزه بیشتر از کندوهای چوبی بهره برده شده و به تازگی انواع کندوهای پلاستیکی هم توسط برخی از زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته و به سبب وزن سبک تری که داشته اند می توانند مفیدتر باشند اما گفتنی است که قیمت بیشتر کندوهای پلاستیکی سبب شده تا اکثر زنبورداران از همان کندوهای چوبی بهره ببرند.
 لازم به ذکر می باشد که در کندوهای زنبورعسل، بیش از چندین هزار زنبورهای نر، نزدیک به 70 هزار زنبور کارگر یا همان ماده و یک زنبور ملکه وجود داشته است که یک کلنی آن را شامل می گردند.
وجود یک کندوی عسل خوب و استاندارد، می تواند در هنگام برداشت عسل و تولید آن، امری مهم باشد و دیده شده که استفاده از کندوهای چوبی توانسته درصد بالاتری از ارگانیک بودن عسل را به همراه داشته باشد، اما خب مزایا و معایبی پیرامون انتخاب کندوهای چوبی و پلاستیکی وجود داشته و می توان گفت که تنها با استفاده از آنها و مشاهده عملکرد آن ها، می توانند به انتخابی مناسب دست پیدا نمایند.
پس انتخاب یک کندوی خوب می تواند ابتدا از مراکز فروش معتبر و مشاوره با کارشناسان این حوزه و سپس امتحان انواع کندوها در شرایط گوناگون عملکردی باشد.
برای آگاهی از قیمت انواع کندوهای مدرن و جدید جعبه ای، می توانید با کارشناسان در این حوزه در ارتباط باشید.