از جمله گیاهانی که در ایران به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید
یونجه است که از آن عسلی نیز روانه ی بازار می شود. قیمت هر کیلو از این
عسل خوش گوارا مناسب است و خیلی خرج بر نمی دارد.
آیا می دانید که سلطان گیاهان لقب چه گیاهی می باشد؟ اگر شک شما به گیاه یونجه رفته است باید بگوییم حدس شما درست است. برای بار اول که بشر تصمیم گرفت که از گیاهان به عنوان دارو در زندگی خود استفاده نماید این گیاه رتبه ی اول را به خود اختصاص داد و به کمک انسان ها رسید، علاوه بر کمک به نوع بشر غذایی مناسب برای دام های آن ها نیز شد و تا به امروز هنوز دارد وظایف خود را به خوبی انجام می دهد.
شاید باورتان نشود ولی گیاهی است که می تواند اعماق زمین را پایین برود تا بتواند مواد معدنی بیشتری را جذب کند گاهی اوقات این راهپیمایی به سه متر نیز می رسد، به دلیل سرشار بودن از مواد معدنی است که آن را در رژیم افراد لاغر قرار می دهند تا چاق شوند.
در مورد ظاهر زیبای این گیاه که به زبان ترکی در واقع ما داریم آن را یونجه خطاب می کنیم گل هایی دارد که به یک رنگ قانع نشدند و در سه رنگ مختلف سبز، بنفش، آبی شکل گرفته اند.

عسل یونجه
در مورد این عسل باید گفت جمع آوری شهد این گل توسط زنبور عسل مسئولیت بسیار سختی است بخاطر همین اگر در کنار یونجه گل یا گیاه دیگری وجود داشت باشد زنبور عسل قید یونجه را خواهد زد.
اگر برحسب اتفاقی دچار خونریزی شدید مخصوصا خونریزی هایی که در ناحیه بینی اتفاق می افتد و به این راحتی خونش بند نمی آید حتما در چنین مواقعی از این عسل استفاده کنید.
اگر در مغازه ای عسل قرمز رنگ با بوی بسیار دلنشین و زیاد دیدید شک نکنید که به احتمال زیاد عسل یونجه است. در ایران مردم مناطق مرکزی و اصفهان این عسل را با همت خود برداشت می کنند و در اختیار عموم مردم قرار می دهند.
در مورد قیمتش هم که در بالا صحبت شد عسل گران قیمتی نیست و البته این عسل هم مانند سایرین فرقی نمی کند کیفیت خوب، متوسط و بد دارد و برای هر کدام شما باید به یک نحو هزینه نمایید