آیا نام عسل مانوکا برای شما آشنا می باشد؟ این عسل در کجا برداشت می شود؟
برای هر کیلو عسل مانوکا ارزش دارد که قیمت های بالا پرداخت شود البته اگر
بتوانید اصل و خالص این عسل بسیار کمیاب را پیدا کنید.
امروزه کشور ایران، یکی از غنی ترین مناطق دنیا در زمینه وجود انواع پوشش گیاهی گیاهان دارویی گوناگون و مفید بوده است که شاید به جرئت بتوان گفت از درصد بالای این گیاهان دارویی، عسل خالص و کاملا طبیعی برداشت گردیده است.
اما مانوکا نامی نیست که ما زیاد بین گروه گیاهان یا درختان در ایران شنیده باشیم، دلیل آن هم خیلی واضح است، زیرا این درخت اصلا در ایران یافت نمی شود و رویش آن در جنگل های مناطقی خاص مانند استرالیا و نیوزیلند می باشد.
گفتنی است که گیاه مانوکا، شهدی بسیار دلپذیر برای زنبوران عسل در منطقه نیوزلند داشته و عسلی گوارا از طریق این درخت تولید می شود که به خالص ترین و طبیعی ترین عسل دنیا معروف بوده و امروزه خواهان بسیاری را در دنیا و حتی در کشور ما داشته است. اما این عسل دارای چه خصوصیاتی است که در رده ی عسل های بسیار مقوی و پرخاصیت قرار گرفته است؟

عسل مانوکا

عسل مانوکا

کمتر کسی می تواند ادعا کند که به طور کامل از هزاران خاصیت خانواده ی عسل های گوناگون‌ اطلاع دارد، این در حالی است که هنوز محققان در حال بررسی و آزمایشات خود بر روی این ماده می باشند و واقعا جای تعجب ندارد که برخی عسل را اکسیر عمر می دانند.
در مورد عسل مانوکا باید گفت خصوصیت باارزش که باعث آوازه ی آن در میان خانواده ی عسل ها شده است کارا بودن آن در مورد زخم ها می باشد. اثر بخشی این عسل به اندازه ای است که می تواند حتی از عفونت زخم هم جلوگیری کند.
اما خب علاوه بر خواصی که عسل مانوکا داشته، امروزه شاید قیمت آن از امر مهمی برخوردار بوده که در برخی مواقع قیمت بالای آن سبب شده تا درصد بیشتری از افراد، توانایی خرید آن را نداشته باشند. اما به هر حال، نمی توان خواص عسل مانوکا را با هیچ عسل دیگری، مقایسه کرد.

عسل مانوکا

قیمت عسل مانوکا

با توجه به مطالب بالا متوجه شدید که قابلیت تولید این عسل در ایران امکان پذیر نیست و این نوع عسل، وارداتی می باشد. در واقع در کل دنیا با توجه به مواد سازنده اش یعنی درخت مانوکا عسلی نادر و‌ کمیاب است، چون کشور های محدودی که نام بردیم این درخت را شامل می شوند در نتیجه می توان گفت عسلی گران قیمت است، حتی در برخی موارد قیمت جهانی آن از صد دلار هم بالاتر است.
با توجه به وارداتی بودن عسل مانوکا، گاها دیده شده که برخی از توریست ها، عسل مانوکا را با کیفیت بسیار پایین و قیمت بالا به مشتریان عرضه نموده اند. اما شما باید بدانید که امروزه با وجود مراکز معتبر عرضه عسل در کشور، خریدی بدون دغدغه از کیفیت و قیمت عسل مانوکا را خواهید داشت.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون خواص و قیمت عسل مانوکا در کشور، می توانید با کارشناسان و مشاورین این مراکز معتبر، ارتباط به صورت تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.