آیا می دانید که کدام مرکز فروش محصولات زنبورعسل، گرده گل عسل را با قیمت مناسب عرضه می کند؟ آیا می توان گرده گل را به صورت اینترنتی خریداری کرد؟
گرده گل یا همان گرده گل زنبورعسل، ماده ای ارزشمند در طبیعت بوده که زنبورهای کارگر آن را به عنوان ضروری ترین منبع غدایی برای لاروها و نوزادان زنبور، جمع آوری کرده و به داخل کندو عسل می آورند.
زنبورهای کارگر که عمدتا در فصل بهار با تنوع خوبی از انواع گل های گیاهان دارویی مواجه شده اند، مرغوبترین گرده گل را به صورت ساچمه هایی در کیسه های موجود در پاهای عقب خود ذخیره می کنند. گفتنی است که اگر گرده گل به داخل کندو نرسد، نمی توان انتظار ادامه حیات را برای زنبورهای نوزاد کندو داشت.
گرده گل، ماده ای با ترکیباتی بی نظیر بوده که آن را به عنوان یک غذای کامل می شناسند. با توجه به ترکیبات ذیل، آزمایشات نشان داده که مصرف گرده گل برای انسان ها هم می تواند خواص درمانی فوق العاده ای را دارا باشد:

  • انواع پروتئین چیزی میان 9 تا 37 درصد.
  • انواع مواد آلی و معدنی به میزان 3 تا 7 درصد.
  • رطوبت در گرده گل تازه به میزان 9 تا بیش از 30 درصد.

موارد ذکر شده از جمله مواد اصلی تشکیل دهنده ترکیبات یک گرده گل تازه و خالص بوده است که زنبورداران آن را با نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورها به داخل کندو عسل، جمع آوری نموده و آن را به صورت پودر روانه بازارهای فروش نموده اند.
لازم به ذکر است که عمدتا زنبورهای کارگر که درصدی از آنها گرده گل را جمع آوری می کنند،  در سن 21 روزگی خود قادرند این عملیات را صورت دهند که گفتنی است جمع آوری گرده گل توسط زنبورعسل به عواملی چون درجه حرارت محیط و حتی وزش باد بستگی داشته است.
حالا آیا می دانید که مصرف گرده گل برای انسان ها، چه خواص دارویی را به دنبال داشته است و طریقه مصرف آن چگونه می باشد؟

گرده گل عسل

مصارف دارویی گرده گل عسل

همانطور که متوجه ترکیبات اصلی گرده گل تازه شدید، باید اشاره داشت که علاوه بر آن ترکیبات، گرده گل دارای انواع اسیدهای چرب ضروری بوده که مهم ترین آنها آرژین و اسید گلوتامیک بوده اند و آزمایشات حاکی از این امر بوده که مصرف گرده گل، می تواند اثرات ضدناباروری مفیدی را دارا باشد.
به طور کلی علاوه بر درمان ناتوانی های جنسی و ناباروری، برای مصرف گرده گل که امروزه به صورت پودر خالص و یا همراه با عسل طبیعی می تواند مصرف گردد، خواص ذیل را می توان نام برد:

  1. کاهش فشار خون.
  2. درمان حساسیت و آلرژی.
  3. درمان و پیشگیری بیماری های پروستات.
  4. کاهش تب.
  5. درمان بیماری های عصبی و درمان سندرم افسردگی.

امروزه بشدت توصیه شده که تمامی محصولات و فرآورده های زنبورعسل، از مراکز معتبر و مجوزدار خریداری گردد تا هم با کیفیت مطلوب  و هم با قیمت مناسب برای مشتریان به عرضه رسیده باشد.
برای کسب آگاهی پیرامون قیمت خرید انواع گرده گل و به خصوص شناخت فروشگاه های معتبر اینترنتی، می توانید با کارشناسان در این حوزه ارتباط داشته و خریدی آسان از طریق سایت های اینترنتی نیز صورت دهید.