مصرف گرده گل زنبورعسل از خواص منحصربفرد دارویی و درمانی برخوردار بوده که امروزه مرغوبترین و خالص ترین نوع آن، با قیمت مناسبی در فروشگاه های معتبر محصولات زنبورعسل، به فروش می رسد.
زنبورهای کارگر در یک کندو عسل، از وظایف مشخصی برخوردار بوده اند که خب یکی از این وظایف مهم، تأمین نیازهای تغذیه ای زنبورهای نوزاد و زنبور ملکه بوده که اگر این کار توسط آنها صورت نگیرد، نمی توان انتظار رشد و تکامل زنبورها را در کندو داشت و خب طبیعتا با عدم تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی نیز مواجه خواهیم شد.
در واقع زنبورهای کارگر با نشستن بر روی پرچم گل های گیاهان در مراتع، با عمل گرده افشانی اقدام به جمع آوری گرده ی موجود بر روی این گل ها می نمایند که به جرئت می توان گرده گل را از جمله ارزشمندترین ماده ی شناخته شده در طبیعت دانست.
این زنبورها با جمع آوری گرده گل ها به صورت ساچمه هایی ریز و ذخیره سازیشان در پاهای کیسه ای خود، به داخل کندو آورده اند تا یکی دیگر از منابع سرشار از انواع ویتامین ها و پروتئین ها را برای زنبورهای نوزاد در داخل کندو، فراهم آورده باشند.

جمع آوری و عرضه گرده گل

با توجه به اینکه آزمایشات گوناگون نشان داده که مصرف یک گرده گل خالص و مرغوب می تواند برای انسان ها هم از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار باشد، زنبورداران با استفاده از تله گرده گیرهایی که در محل ورود به کندو عسل نصب گردیده، توانسته اند انواع گرده گل های مرغوب را جمع آوری نموده و به صورت پودرهایی بسته بندی شده روانه بازارهای فروش نمایند.
با توجه به اینکه به هیچ وجه نباید گرده گل آلوده را مصرف کنید، همواره توصیه شده تا این ماده ی ارزشمند دارویی را از مراکز معتبر فروش محصولات زنبورعسل خریداری کنید تا دغدغه ای پیرامون کیفیت آن نداشته باشید.

گرده گل زنبورعسل

فواید مصرف گرده گل خالص

همانطور که متوجه شدید، گرده گل دارای ترکیباتی چون انواع مواد معدنی، ویتامین ها و از همه مهمتر، انواع اسیدهای آمینه و سرشار از پروتئین بوده که مصرف خالص ترین نوع آن می تواند خواص دارویی و درمانی بسیاری را دارا باشد.
مصرف پودر گرده گل خالص که گفته می گردد بهترین طریقه مصرف آن همراه با عسل طبیعی و به صورت دو نوبت با فاصله 3 الی 4 ماهه در سال می باشد، می تواند خواص ذیل را برای انسان ها دارا باشد:

  • مصرف گرده گل برای بهبود علائم دیابت و کاهش قند خون، بسیار زیاد موثر بوده است.
  • به مردان مسن که همواره در خطر مبتلا شدن به بیماری های پروستات و یا سرطان پروستات می باشند؛ توصیه شده تا گرده گل مصرف کنند.
  • گرده گل به درمان حساسیت های موجود در افراد کمک شایانی نموده است.
  • گرده گل حاوی انواع پروتئین های مفید بوده که یک مکمل غذایی مقوی برای ورزشکاران نیز به شمار آمده است.
  • مصرف گرده گل خالص، می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین درمان مشکلات نازایی و ناتوانی جنسی نیز کمک کند.

امروزه شما با ارتباط داشتن با نمایندگی ها و مشاورین معتبر فروش انواع محصولات ناب زنبورعسل ایرانی، می توانید مرغوبترین و خالص ترین گرده گل زنبورعسل را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید.